Gå til innhold

Smerter i brystet og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Redd jente 22
Skrevet

Det begynte for over et år siden med kraftig hjertebank og kaldsvette. Dette varte bare i en dag og vet ikke hva det kom av. Fikk i ettertid store smerter i brystet og turte ikke å være alene og fikk litt angst pga dette. I en periode var smertene borte men har kommet tilbake igjen. Nå har jeg på en måte klart og leve med dette men er ekstremt sliten av dette og tenker ofte på det verste når jeg har det vondt, og har stor angst før døden. Har flere ganger vært til legen og har tatt blodprøver, urinprøver og har til og med hatt ekg-undersøkelse, men prøvene viste seg å være helt fine. Snakket litt med noen på jobb om dette og de mente kanskje at det handlet om nerver. At det var nervetrådene rundt hjertet som gjorde det slik at det kjentes ut som jeg hadde vondt i selve hjertet. Skjønner ikke hvorfor disse plagene begynte. Har aldri hatt noen plager med noen ting før jeg plutselig fikk vondt. Etter dette har jeg fått litt problemer med å være ute blandt folk også... Jeg jobber på et gamlehjem, hvor det er VELDIG travelt og jeg stresser ganske mye. Det virker som jeg også på en måte tar med meg stresset hjem, fordi jeg ikke klarer å slappe av når jeg legger meg for å hvile. Har en følelse av en sterk uro inni meg og føler at hjertet slår og slår. Føler meg sliten, utmattet, er like trøtt uansett hvor mye jeg sover, og har ingen energi til å gjøre noe annet når jeg kommer hjem i fra jobb. Dette gjør også at jeg har mistet en del av kontakten med mine venner fordi jeg aldri orker å gå ut og finne på noen ting og ofte gidder jeg heller ikke å ta telefonen når den ringer. Litt konsentrasjonsvansker har jeg hatt så lenge jeg kan huske. Kan lese en side av en bok og ikke ha fått med meg noe av det jeg har lest etterpå. Dette har bare blitt værre i det siste og har nå fått litt problemer når jeg skal snakke. Sier feil ord og har fått litt har vanskeligheter for å forklare ting. Føler at hjernen kobler ut på en måte? Har hørt om folk som har dødd pga stress, og dette skremmer meg litt når jeg bare er i en alder av 22... Dette gjør meg på en måte deprimert, føler at hver dag er den samme og føler at jeg ikke gidder dette mer.. Hva skal jeg gjøre??

Skrevet

Uffda, dette høres ikke godt ut. Sånn trenger det ikke å være. Smertene i brystet er sannsynligvis muskelsmerter. Og ellers høres det ut som du er redd, for døden(?), sliter med uro og plages med stress.

Det tar på humøret. Og konsentrasjonen.

Har du nylig hatt påkjenninger, vet du hva som utløste det i utgangspunktet?

Syns du skal kontakte fastlegen på nytt og si noe ala det du skriver her. Det skal være hjelp å få. Kanskje du skulle hatt noen timer hos psykolog eller lignende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...