Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Sluttet på fluanxol, og nå begynner jeg å tenke på selvskading igjen, selv om det er et halv år siden sist jeg gjorde det. Føler meg mer tungsinnet og urolig. Kan det være en overgang og bli bedre igjen etterhvert? Jeg var ganske stabil og er nå bitter på myndighetene som tvinger oss til å slutte på medisiner hvis vi vil beholde førerkortet. 0 Siter
Gjest amatørlege Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 har lege bedt deg slutte???? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 har lege bedt deg slutte???? Nei, men jeg vil ikke risikere å miste førerkortet pga at jeg bruker AP. 0 Siter
cathlin Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Nei, men jeg vil ikke risikere å miste førerkortet pga at jeg bruker AP. Å slutte med medisiner er noe man gjør i samarbeid med lege. Jeg håper du tar kontakt med vedkommende, eller starter opp med medisiner igjen når du føler deg dårligere. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Å slutte med medisiner er noe man gjør i samarbeid med lege. Jeg håper du tar kontakt med vedkommende, eller starter opp med medisiner igjen når du føler deg dårligere. Jeg har ikke lenger tillit til legene som har meldingsplikt. Det er bare her jeg våger å si hvordan jeg har det, for her er jeg anonym. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Snakk med fastlegen din om dette. Jeg tror nok at det er flere måter å vri seg unna regelverket på . Jeg er ikke sikker på om det kommer til å praktiseres så strengt som det sto i lovverket. Det er nok bare ment som et utgangspunkt. Tror vel at det skal mere til for å miste serfikatet. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Snakk med fastlegen din om dette. Jeg tror nok at det er flere måter å vri seg unna regelverket på . Jeg er ikke sikker på om det kommer til å praktiseres så strengt som det sto i lovverket. Det er nok bare ment som et utgangspunkt. Tror vel at det skal mere til for å miste serfikatet. Jeg føler meg bare så utrygg i forhold til dette. Og begynner jeg med fluanxol igjen eller snakker med legen blir jeg enda mer utrygg. Går jeg der kommer jeg til å si at alt går bra. Snakker ikke til noen om det, heller ikke til nære venner. Oppfører meg som vanlig, så ingen kan merke noe på meg hvordan jeg har det. Jeg har aldri tidligere tenkt på at legen har meldeplikt, så jeg har følt meg trygg på å snakke om alt. Nå føles det som han er den store stygge ulven som jeg må passe meg for. Vet heller ikke om jeg kan snakke trygt med psykologen. Hvis jeg ikke kan det, har det ingenting for seg at jeg går der heller lenger. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg føler meg bare så utrygg i forhold til dette. Og begynner jeg med fluanxol igjen eller snakker med legen blir jeg enda mer utrygg. Går jeg der kommer jeg til å si at alt går bra. Snakker ikke til noen om det, heller ikke til nære venner. Oppfører meg som vanlig, så ingen kan merke noe på meg hvordan jeg har det. Jeg har aldri tidligere tenkt på at legen har meldeplikt, så jeg har følt meg trygg på å snakke om alt. Nå føles det som han er den store stygge ulven som jeg må passe meg for. Vet heller ikke om jeg kan snakke trygt med psykologen. Hvis jeg ikke kan det, har det ingenting for seg at jeg går der heller lenger. Er det noen leger/helsepersonell hvor du kan diskutere dette anonymt, evnt at du spør for en annen? Det må jo være noen innstanser som kan svare på dette her, eller gi deg en pekepinn på hvordan de vil anvende regelverket. Jeg har i hvertfall en veldig liberal fastlege. Jeg tror han klarer å sno seg unna regelverket med tanke på mine medisiner. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Er det noen leger/helsepersonell hvor du kan diskutere dette anonymt, evnt at du spør for en annen? Det må jo være noen innstanser som kan svare på dette her, eller gi deg en pekepinn på hvordan de vil anvende regelverket. Jeg har i hvertfall en veldig liberal fastlege. Jeg tror han klarer å sno seg unna regelverket med tanke på mine medisiner. Jeg vet ikke om noen bedre plasser enn her på forumet hvor jeg kan være anonym. NHD høres ut til å være fornuftig, men jeg vet ikke hvordan fastlegen min er. Uansett har de meldeplikt. Får bare håpe på at de får forandret forskriftene. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg vet ikke om noen bedre plasser enn her på forumet hvor jeg kan være anonym. NHD høres ut til å være fornuftig, men jeg vet ikke hvordan fastlegen min er. Uansett har de meldeplikt. Får bare håpe på at de får forandret forskriftene. Har forskriftene kommet igang eller er det et forslag? Hva med å ringe fylkeslegen eller trafikkstasjonen? Kanskje du vil få noen andre svar der? 0 Siter
Gjest nemlig hemlig Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg skjønner du er engstelig. Men dersom du blir psyk av å slutte med fluanxol, som du jo sier du holder på å bli. Så er vel det en MINST like stor grunn til å miste førerkortet. Er du stabil, får du mest sannsynlig dispansasjon. Hvis din lege IDETHELETATT melder deg, hvilket jeg ikke tror. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Har forskriftene kommet igang eller er det et forslag? Hva med å ringe fylkeslegen eller trafikkstasjonen? Kanskje du vil få noen andre svar der? Forskriftene er kommet i gang. Det var en som skrev her på forumet at de allerede hadde begynt å melde inn pasienter på det behandlingstedet som hun gikk på. Hvis jeg kan være anonym når jeg ringer fylkeslegen så kunne jeg kanskje få svar på litt der. 0 Siter
Gjest usikker jeg også Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg har ikke lenger tillit til legene som har meldingsplikt. Det er bare her jeg våger å si hvordan jeg har det, for her er jeg anonym. Jeg opplever dette likt med deg. Har også sluttet med medisiner som blir rammet av forskriften. Tenker hver dag på mulighetene for at de kan melde meg. Veldig uheldig situasjon. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Jeg opplever dette likt med deg. Har også sluttet med medisiner som blir rammet av forskriften. Tenker hver dag på mulighetene for at de kan melde meg. Veldig uheldig situasjon. Får bare håpe på at de er så fornuftige at de endrer på forskriftene. Jeg tror det er mange som har sluttet med medisiner som holder de friske. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 13. september 2010 Skrevet 13. september 2010 Forskriftene er kommet i gang. Det var en som skrev her på forumet at de allerede hadde begynt å melde inn pasienter på det behandlingstedet som hun gikk på. Hvis jeg kan være anonym når jeg ringer fylkeslegen så kunne jeg kanskje få svar på litt der. Hvis dette plager det og din fastlege skulle melde deg, så kan det jo være en løsning å bytte fastlege. Det kan være greit å ha en som ikke er veldig rigid som lege og som er veldig løsningsorientert. Jeg har tro på at min fastlege finner en vei utenom for at jeg ikke skal bli skadelidende nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.