Gå til innhold

nå må det reageres!!!!

Gjest førerkortforskriftene

Anbefalte innlegg

Gjest førerkortforskriftene
Skrevet

det er flere som avslutter medisin uten legeanbefaling og da blir da trafikken mer farligere!!!!!???

Skrevet

Jeg tror det kommer til å bli så mange som ikke får lov til å kjøre at vi snart må skaffe oss et annet fremkomstmiddel alle sammen. Kanskje vi snart går over til helikopter eller flyvende tallerkner? Hest og kjerre? haike til jobb?

Eller vi ender opp med å sitte på samme buss

Mange muligheter her

:))

Skrevet

Jeg tror det kommer til å bli så mange som ikke får lov til å kjøre at vi snart må skaffe oss et annet fremkomstmiddel alle sammen. Kanskje vi snart går over til helikopter eller flyvende tallerkner? Hest og kjerre? haike til jobb?

Mange muligheter her

Det blir nok satt opp store busser merket "psykisk syke som ikke kan kjøre selv" rundt omkring ja :-). Det løser jo hele problemet!

Skrevet

Jeg kjører forsvarlig selv om jeg er psyk, men livskvaliteten blir kraftig

redusert. Kjører forsiktig og har kjørt skadefritt i 30 år. Synes det er

helt galt at jeg skal risikere førerkortet bare på grunn av at jeg bruker

medisiner som ikke engang påvirker kjøreevnen

Får bare håpe på at de snart reagerer.

Det bør være kjøreevnen og ikke medisiner og

diagonoser

som avgjør hvem som kan kjøre bil. Forskriftene tar ikke hensyn til om

folk holder seg friske på medisiner.

Skrevet

Det blir nok satt opp store busser merket "psykisk syke som ikke kan kjøre selv" rundt omkring ja :-). Det løser jo hele problemet!

Jeg lurer igrunnen på hvorfor folk kan spise så mye antidepressiva de vil og fremdeles kjøre bil. Det var da virkelig trekant på dem for noen år siden. Jeg ble mye tregere i reaksjonsevnen enn jeg blir av noen andre medisiner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg lurer igrunnen på hvorfor folk kan spise så mye antidepressiva de vil og fremdeles kjøre bil. Det var da virkelig trekant på dem for noen år siden. Jeg ble mye tregere i reaksjonsevnen enn jeg blir av noen andre medisiner.

Har du tenkt på at det finnes ulike grupper AD med ulik effekt?

Om du ser på tabellen ca side 60 i veilederen, vil du kunne lese om dette der.

Gjest 25-75% psyk?
Skrevet

Har du tenkt på at det finnes ulike grupper AD med ulik effekt?

Om du ser på tabellen ca side 60 i veilederen, vil du kunne lese om dette der.

Er vel enig med de fleste her at ikke bare alder,men også sykdom må kunne sjekkes for lovlighet.Bruker man så mye medisiner at man blir "dopa" bør man jop ikke kjøre bil.Det viser seg når politiet tar kontroll at det nesten er like mange som doper seg som drikker.Håper også noe skjer her.

Synes vel ikke at man skal tulle bort problemet.Er jeg trøtt av mine medisiner tar jeg enten en time på sofaen,eller stopper langs veien.15 min søvn gjør mye om man er på langtur.

Kjører jeg maks 4 timer en dag klarer jeg meg som regel med kaffe,cola og battery.

ALLE har ansvar når man kjører bil man skal være

"Hensynsfull,aktpågivende og varsom".Man er selv ansvarlig for ikke å skape farlige situasjoner,om man er svekket av alder, bruker medisiner eller alkohol,

Merker allerede ved 51 års alder at synet ikke er så bra som det var ,så jeg prøver å ungå nattkjøring.

Bruker 20 mg Citalopram.100 mg seroquelle bare som sovemedisin.

Man bør vel heller ikke ta alle over 75 år over en kam,men bare luke ut de som har altzheimer,har dårlig syn eller hørsel.

MIn bestefar måtte selge bilen ved ca 70 års alder da barna hans synes han kjørte sin boble 1200 uansvarlig.Han bremset med full kraft enda det ikke var nødvandig med bråstopp.Han ble også lei av å flytte bilen ved datoparkering.

Skrevet

Mange muligheter her

Sånne mopedbiler kan vel kjøres uten førerkort og vanlige mopeder og traktorer:)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...