Gå til innhold

Hvor mye Seroquel er det ok å stå på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er bipolar 2 og sliter veldig mye med tankekjør. Jeg går på 400 mg Seroquel og 250X2 Lamictal. Går også på cipralex 15 mg.

Jeg sliter også med stor impulsivitet, noe som skaper en del problemer for meg.

Hvor mye Seroquel tenker du det ville vært naturlig for meg å stå på? Hvor mye tenker du jeg kunne ha økt Lamictalen?

Om fastlegen er enig er jo en annen sak.

Skrevet

cipralex, er ikke det uvanlig/feil for en med bipolar2? trodde det ville trigge mani og impulsivitet

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

MÅ du bruke Cipralex? Blir du deprimert uten? Det hadde vært mye å vinne på å greie seg uten den.

Seroquel kan brukes opp til 800 mg.

Lamictal doseres etter serumkonsentrasjon. 30 mikromol/l er uproblematisk. Det er mulig å forsøke opp til 40.

Skrevet

MÅ du bruke Cipralex? Blir du deprimert uten? Det hadde vært mye å vinne på å greie seg uten den.

Lamictal doseres etter serumkonsentrasjon. 30 mikromol/l er uproblematisk. Det er mulig å forsøke opp til 40.

''MÅ du bruke Cipralex? Blir du deprimert uten? Det hadde vært mye å vinne på å greie seg uten den''

Jeg har forsøkt to ganger å kutte den ut. Ble alvorlig deprimert begge gangen og fikk stor panikkangst.. Ble til slutt innlagt på akuttpsykiatrisk. Sliter også mye med katastrofetangst og tvangstanker.

Så hvis det ikke finnes noe bedre alternativ så bør jeg nok stå på den.

Tenker du mest i forhold til hypomanier at det er uheldig å stå på Cipralex?

Skrevet

''Lamictal doseres etter serumkonsentrasjon. 30 mikromol/l er uproblematisk. Det er mulig å forsøke opp til 40.'''

jeg går ut i fra at du mener 400 ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Lamictal doseres etter serumkonsentrasjon. 30 mikromol/l er uproblematisk. Det er mulig å forsøke opp til 40.'''

jeg går ut i fra at du mener 400 ?

Nei, jeg mener 40 mikromol/l

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...