Gå til innhold

NHD og andre med erfaring med emdr

Anbefalte innlegg

willemo1365380562
Skrevet

Jeg har fått en time hos en spesialist på traumebehandling.

Er det noen her inne som har erfaring med dette?

Jeg er i utgangspunktet kritisk til det meste.

Et lite spørsmål til : Kan jeg forandre person som pårørende?

Min mann og jeg har for tiden store kommunikasjonsproblemer.

Han har fortalt til kreti og pleti om mine innleggelser, årsakene og medisiner. Jeg blir helt paranoid av dette. Hvem vet hva om meg? Det store er sviktende tillit fra min side. Han mener at han også må snakke om det, men han går i en bipolargruppe for pårørende, og der må han da møte andre som også vil snakke.

Problemet mitt er at jeg begynner å trekke meg bort fra folk som han har fortalt det til. Mitt sosiale nettverk minsker stadig.Jeg ønsker at han ikke får innsyn i journalen min. Hvordan går jeg frem?

Skrevet

Han har vel ingen rett til innsyn i din journal eller? Jeg også har min mann som nærmeste pårørende, han har da aldri sett min journal. Da må jo i tillfelle jeg samtykke vil jeg tro?

Ellers står du sikkert fritt i hvem du vil ha som pårørende vil jeg tro. Du forklarer dette for behandleren din og ber han gjøre dette.

Skjønner forøvrig at du vil ha kontroll på hvem som vet og ikke vet. Det er veldig viktig når man går i traumebehandling ihvertfall.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du betemmer selv hvem som er din pårørende (innenfor rimelige grenser).

2. Du kan bestemme at legen/behandler ikke gir ut noen opplysninger til pårørende. Be om å få det journalført.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

''2. Du kan bestemme at legen/behandler ikke gir ut noen opplysninger til pårørende. Be om å få det journalført.''

Har du individuell plan så presiser det der også, da kommer det opp med en gang. Jeg har brent meg på å bare ha hatt det i journalen på dps og sykehus. Har lært! (Er godt mulig det er IP NHD henviser til, er jo en del av journalen.) Der oppgir du pårørende, og det er et felt (husker ikke hva det heter, tror det er merknader) hvor du kan skrive feks "pårørende skal ikke kontaktes uten samtykke".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...