Gå til innhold

omskjaering av gutter


Helene Grost

Anbefalte innlegg

Beklager, men det er du som ikke er oppdatert innen urologi.

Men du er unnskyldt, da dette ikke er ditt felt.

I 1996 så ble en anatomisk patologisk studie av Taylor, Lockwood, & Taylor publisert i den prestisjetunge British Journal of Urology. Der slo de fast at forhuden inneholder rikt nervevev og at forhuden er en av de to primære erogene soner hos mannen.

Les selv:

http://www.cirp.org/library/anatomy/taylor/'>http://www.cirp.org/library/anatomy/taylor/

http://www.cirp.org

http://research.cirp.org

Med utrykket steril så mente jeg at man ikke er i stand til å få barn. Men selvfølgelig er det ikke en ekte sterilitet, men som følge av alvorlige komplikasjone der man har måttet operere om guttene til jenter p.g.a. store skader. Det sier seg selv at testikkelene må fjernes da, og sterilitet er et faktum.

Dette kan du selv lese om i dine legetidsskrifter hvis du hadde vært urolog.

Mvh.

Lær deg å lesa da nosferatu. Mette skreiv om sterilitet og impotens som svar på det du skreiv i ditt innlegg:

"1% av alle disse inngrep ender katastrofalt, enten med døden, sterilitet og impotens og det som verre er."

Eg foreslår at du leitar opp den nøyaktige dokumentasjonen på denne påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    20

  • Bassisten

    11

  • Ziirine

    9

  • livato

    5

Hva faen mener du med det? Var innlegget mitt dumt? Nei... det er nok DU som er dum her. Tenk å påstå at gutter ikke har følse i forhuden. Hvis du ikke har pikk selv kan du bare holde kjeft. Du vet faen ikke hva du snakker om.

Gale kjærring!!!!

Jeg snakket ikke om innlegget ditt, da det ikke var ditt innlegg jeg beskrev død hud.

Sinnatagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket ikke om innlegget ditt, da det ikke var ditt innlegg jeg beskrev død hud.

Sinnatagen!!

Men du mener fortsatt at forhuden til gutter er "død hud"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Lær deg å lesa da nosferatu. Mette skreiv om sterilitet og impotens som svar på det du skreiv i ditt innlegg:

"1% av alle disse inngrep ender katastrofalt, enten med døden, sterilitet og impotens og det som verre er."

Eg foreslår at du leitar opp den nøyaktige dokumentasjonen på denne påstanden.

Nei, det er så grusomt at jeg vil helst ikke rippe opp i det.

Men det sier seg selv at en gutt som får penisen sin oppbrent ved feilbruk av elektroskalpell og må opereres om til jente, ikke er hverken potent eller i stand til å få barn lenger. Dette har skjedd flere ganger i USA, og de guttejentene er ungdommer nå, men de sliter jævelig med psykiske problemer. Ikke så rart, med de traumatiske opplevelser de ble utsatt for. Forøvrig har de fått en klekkelig erstatning. Foreldrene til disse må leve med skyldfølelsen resten av livet, fordi de valgte å tukle med naturen.

Det er bare dumt å tukle med det som er naturlig når man vet at alle inngrep innebærer en viss risiko.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du mener fortsatt at forhuden til gutter er "død hud"?

Dude da! *lol*

Ikke hinna mer?

Den er vel like død som all annen hud regner jeg med :-Þ

Sprekker du snart?

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude da! *lol*

Ikke hinna mer?

Den er vel like død som all annen hud regner jeg med :-Þ

Sprekker du snart?

*lol*

Ja. Det koker her nå!

Spør hvilken som helst mann på gata så skal du få høre hva du får til svar.

Jeg er egentlig rimlig sikker på at du bare kverulerer her for moro skyld. Du vet sikker at en mann har følse i forhuden.

Bare fortsett du...Så har jeg noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nosferatu

Ja. Det koker her nå!

Spør hvilken som helst mann på gata så skal du få høre hva du får til svar.

Jeg er egentlig rimlig sikker på at du bare kverulerer her for moro skyld. Du vet sikker at en mann har følse i forhuden.

Bare fortsett du...Så har jeg noe å gjøre.

Man kan jo saktens undre på hvilken glede noen enkle sjeler har av å skade og plage andre.

Men vi må vel bare innse det, at noen gir komplett faen i andre mennesker.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hva debatteres det om? det gis jo bedøvelse i disse dager.

Debatten går på om praksisen med omskjæring av gutter bør revurderes da det er et unødvendig inngrep som kan medføre komplikasjoner (dog sjelden), innebærer etiske betenkeligheter samt feil bruk av ressurser.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhuden har nervefibre som all annen hud. Det kan enhver mann med forhud bekrefte.

Inngrepet bør og gjøres oftest i lokalbedøvelse.

Navlestrengen har derimot ikke nervefibre, og kan derfor kuttes over uten bedøvelse.

Omskjæring har vært og er til dels fortsatt vanlig i USA både i og utenfor religiøse/kulturelle grupper.

Det har der de siste årene pågått en debatt om denne praksisen.

Flott at du følger litt med i debatten når det går på slike temaer, og korrigerer informasjon som kan betraktes som medisinsk villedende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det koker her nå!

Spør hvilken som helst mann på gata så skal du få høre hva du får til svar.

Jeg er egentlig rimlig sikker på at du bare kverulerer her for moro skyld. Du vet sikker at en mann har følse i forhuden.

Bare fortsett du...Så har jeg noe å gjøre.

Ja, jeg synes jeg ser meg selv gå rundt på gata å spørre menn om den slags *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten går på om praksisen med omskjæring av gutter bør revurderes da det er et unødvendig inngrep som kan medføre komplikasjoner (dog sjelden), innebærer etiske betenkeligheter samt feil bruk av ressurser.

Vennlig hilsen

Med andre ord så er det ikke religiøse eller ikke jøder eller muslimer som diskuterer dette, men folk her i Norge som ikke har noen forhold til dette religiøst.

Det er forståelig at Norge ikke vil bruke resurser på slikt her, men her finnes leger som har sitt eget kontor og som kjent finnes det da noen muslimske og jødiske leger som har egen lege praksis.

At andre skal diskutere deres resurser blir for dumt, så det ligger nok noe mer bak for mange?!

;O)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du følger litt med i debatten når det går på slike temaer, og korrigerer informasjon som kan betraktes som medisinsk villedende :-)

Kan ikke se han har svart på innlegg til Nos men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Med andre ord så er det ikke religiøse eller ikke jøder eller muslimer som diskuterer dette, men folk her i Norge som ikke har noen forhold til dette religiøst.

Det er forståelig at Norge ikke vil bruke resurser på slikt her, men her finnes leger som har sitt eget kontor og som kjent finnes det da noen muslimske og jødiske leger som har egen lege praksis.

At andre skal diskutere deres resurser blir for dumt, så det ligger nok noe mer bak for mange?!

;O)

Mvh

Debatten jeg siktet til pågår som nevnt i USA. Ressursbruk er en av flere ankepunkter. Øvrige problemstillinger er blant annet de etiske, og medisinske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Nosferatu er ganske feilinformert. Inngrepet kan ikke føre til sterilitet eller impotens.. Ved dette som ved alle kirurgiske inngrep kan det skje skader, men det er usedvanlig sjelden.

Mette Moen har rett i at omskjæring av gutter ikke kan føre til sterilitet. Impotens er heller ikke en komplikasjon med mindre inngrepet fører til psykiske plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten jeg siktet til pågår som nevnt i USA. Ressursbruk er en av flere ankepunkter. Øvrige problemstillinger er blant annet de etiske, og medisinske.

Hei

Det er jo ikke bare i USA diskusjonen går.

Men diskusjonen går rett og slett ut på å diskutere sine egne meninger om ting og tang. Dog som leger da selvførgelig *S*

Så dere har vel forskjellige meninger dere også da *S*

Ja, slik som Nos og jeg. Bare at dere diskuterer på en mer sivilisert og saklig måte, og med noe som er litt mer hold i. Altså dere kommer ikke med helt usakelige eller tullete påstander. Eller hur?

Den ene mener han/hun har dokumentert noe, så er en annen uenig, og fremviser sin dokumentasjon på noe.

Er det ikke slik det fåregår da? eller finner 'dere' også på tull?

Nei, det tror jeg nok ikke *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...