Gå til innhold

kan jeg ha ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer inn i alle symptomene bortsett fra at jeg ikke er hyperaktiv. Må alltid fikle med noe.

Skrevet

Har alltid hatt problemer med å sette ord på hva jeg mente feilet meg. Sikkert derfor de ikke er løst. Prata med en kompis som har adhd og symptomene han har passet med mine. Han mente jeg også hadde litt av det samme. Har aldri falt meg inn at jeg kan ha adjektiver før jeg sjekket symptomene på nett. Har iflg mor vært rolig som unge, men var mye ute så kan hende hun ikke var så mye plaget med meg.

Skrevet

Har alltid hatt problemer med å sette ord på hva jeg mente feilet meg. Sikkert derfor de ikke er løst. Prata med en kompis som har adhd og symptomene han har passet med mine. Han mente jeg også hadde litt av det samme. Har aldri falt meg inn at jeg kan ha adjektiver før jeg sjekket symptomene på nett. Har iflg mor vært rolig som unge, men var mye ute så kan hende hun ikke var så mye plaget med meg.

Gjest Ingen plage
Skrevet

''Har iflg mor vært rolig som unge, men var mye ute så kan hende hun ikke var så mye plaget med meg.''

Sønnen min på 13 har ADHD, men han har absolutt ikke vært noen plage for meg. Han går på Ritalin, men det er kun for hans skyld, ikke for vår. Det hjelper ham med konsentrasjoen på skolen, og hindrer at han kommer opp i så mange konflikter med andre, siden han nå ikke lar seg så lett erte eller miste kontrollen.

Hjemme er han litt intens, men aldri et problem!

Skrevet

''Har iflg mor vært rolig som unge, men var mye ute så kan hende hun ikke var så mye plaget med meg.''

Sønnen min på 13 har ADHD, men han har absolutt ikke vært noen plage for meg. Han går på Ritalin, men det er kun for hans skyld, ikke for vår. Det hjelper ham med konsentrasjoen på skolen, og hindrer at han kommer opp i så mange konflikter med andre, siden han nå ikke lar seg så lett erte eller miste kontrollen.

Hjemme er han litt intens, men aldri et problem!

Ja, der har du problemet mitt da meg gikk på skolen. Nærtagende,lett å erte og klarte ikke konsentrere meg om noenting. Fikk G i alle fag, yrkesskolen fikk jeg to og tre. Klarte ikke konsentrere og jobbe jevnt uansett hva jeg prøvde.

Gjest Ingen plage
Skrevet

Ja, der har du problemet mitt da meg gikk på skolen. Nærtagende,lett å erte og klarte ikke konsentrere meg om noenting. Fikk G i alle fag, yrkesskolen fikk jeg to og tre. Klarte ikke konsentrere og jobbe jevnt uansett hva jeg prøvde.

Da kan det være du har ADHD, ja. Synd det ikke ble fanget opp mens du gikk på skolen, så du kunne fått hjelp da. Men du kan sikkert fortsatt ha hjelp av medisinering, som voksen.

Skrevet

Da kan det være du har ADHD, ja. Synd det ikke ble fanget opp mens du gikk på skolen, så du kunne fått hjelp da. Men du kan sikkert fortsatt ha hjelp av medisinering, som voksen.

ja, var synd det. Var vel ikke noe som eksisterte da jeg gikk på skolen tror jeg. Er 39 nå, har bestillt time for å be om en utredning. Fikk virkelig en aha opplevelse og svar på hva som har plaget meg gjennom tidene da jeg leste om symptomene på ADHD. Har aldri tenkt tanken at de skulle være problemet da jeg har prata med fastleger og psykologer uten å få et hint om det. Burde nesten forvente at de hvet litt mer enn menigmann om hva som kan feile en.

Har gjort det jævlig dårlig på skole fåttt to og tre i karakterer. Jobben jeg har nå fungerer jeg greit av en eller annen grunn. Mulig at det er variert og ikke kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...