Gå til innhold

trøtt og sliten hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest TrøtteGurine
Skrevet

Jeg er trøtt, uopplagt, helt tom for energi, et ork å stå opp om morgenen. Kommer meg på jobb hver dag, men er helt utslitt når jeg kommer hjem. Sover utrolig dårlig og er mer sliten når jeg står opp enn når jeg la meg. Sover gjennomsnittelig 3-4 timer hver natt. Har hatt et temmelig høyt følelsesmessig stressnivå de siste årene, med en meget syk hjemmeboende mor. Hun døde i april, og det er etter dette at jeg har merket at jeg er så ekstremt sliten for alt. Kan dette være en psykisk reaksjon på flere år med mye ansvar og følelsesmessig påkjenninger, eller er det noe annet som feiler meg? Går nesten aldri til legen, og høres så utrolig dumt ut å gå til lege for å bare for å klage over å være sliten og sove dårlig. Men dette tærer både på kroppen, og ikke minst humøret.

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at svaret på spørsmålet ditt er ja. Du har en psykisk reaksjon, en depresjon.

Leger ser sikkert enda flere mennesker som sover dårlig/er deprimerte enn romper... Neida, det var litt flåsete - men det er en VELDIG vanlig ting folk oppsøker fastlegen sin for. Det er ikke noen bagatell å ha det vondt når du faktisk kan få hjelp for det. Kjære deg, du har vært igjennom mye og har sikkert en god del som kunne være godt å få litt hjelp med å få bearbeidet! Oppsøk fastlegen din, skriv gjerne ut innlegget du postet her hvor du på en vedlig god måte foteller om situasjonen din/hvordan du har det. Bruk det dersom du synes det er vanskelig å snakke rett ut til legen. Fastlegen din kan hjelpe deg med en henvisning til psykolog eller psykiater, og vurdere om det kan være noe å hente på medisiner. Samtidig er det bra om du får deg en generell sjekk med blodprøver bare for sikkerhets skyld. De fleste leger gjør det.

Ut ifra hvordan jeg leser innlegget ditt, så tror jeg du kunne hente mye på samtaleterapi.

Du har like stor rett til hjelp du som andre! Bare søvnproblemer er en meget vanlig årsak til at folk oppsøker lege. Det er jo tross alt helt avgjørende med søvn for at man skal fungere som folk. Jeg er jo ikke noe lege, men litt sovemedisin som Imovane over en kort periode tror jeg ikke du har vondt av.

Nei søk hjelp. Du fortjener det nå etter alle disse årene!

Skrevet

Meget liten sannsynlighet, men det kan vær fysisk som en lever som ikke har det bra.

Skrevet

Det er ingen grunn til at du skal føle deg dum for å gå til legen når du har det sånn. Bestill time!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...