Gå til innhold

Om å bruke beroligende på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest tung periode nå
Skrevet

Jeg er i veldig tung fase psykisk nå. Jeg føler meg såpass dårlig at jeg føler at jeg fungerer dårlig pga sterk angst og depresjon.

Det sies at ledigang er roten til alt vondt.

Er det da bedre at jeg tar Sobril/Truxal/Rivotril ect for å komme meg på jobb? Jeg har en veldig rolig jobb som ikke krever noe særlig oppmerksomhet eller mye konsentrasjonsevne. Jeg er forøvrig ganske restriktivt med min bruk av denne type medisiner.

Er beroligende en ok løsning eller bør jeg sykemelde meg?

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Dette ville jeg spurt legen om. Det kommer selvfølgelig an på type jobb, men jeg ville ikke tatt beroligende på jobb uten å ha konferert med legen først.

Skrevet

Såvidt du ikke kjører noen maskiner er det helt greit det vel.

Og i foreskrevne doser.

Skrevet

Snakk med legen. Dere må finne ut hva som er det beste for deg.

Jeg brukte sobril for å holde det gående på jobb over lang tid,

men burde vært

sykemeldt. Jeg ble sm til slutt.

Skrevet

Du vet selv hvordan du reagerer på de medikamentene du får mot angsten. Om du tror du fungerer i jobben med noe dempet konsentrasjons/reaksjonsevne, så ser jeg ikke noe galt i bruk. Jeg brukte nå og da beroligende mens jeg fortsatt gikk på skole - noe som faktisk gjorde at jeg greide å lese fordi angsten ikke tok konsentrasjonen fullstendig fra meg. Da var det å være litt småsløv det klart beste av to onder.

Imidlertid... Hvis det er en hverdagsting dette, så bør du nok tenke på de ikke-vanedannende typene medisin hvis det er snakk om langsiktig bruk. Avhengig av f.eks. Rivotril tror jeg må være et mareritt. Diskuter problemstillingen med legen som behandler deg - det er jo viktig at legen vet hvordan det er å være deg oppi alt - ikke bare skrive ut piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...