Gå til innhold

Reklamasjon i klesbutikk

Anbefalte innlegg

Gjest litt sur nå altså

Har kjøpt en jakke som er rød med hvite armer i en klesbutikk (en stor kjede) Den passet datteren min og hun har brukt den 3 ganger, så måtte den vaskes...

Armene på jakken ble helt rosa i vask og jeg tar dette opp med en av butikkene, og de sier at de røde jakkene er feilvare og at det er flere som har kommet innom med de...

Jeg hadde ikke med meg jakken da og ringte heller en butikk som er nærmere meg da jeg kom hjem...

Hun jeg snakket med hadde ikke hørt om dette, men hadde vært på ferie, så det kunne være derfor!!!

De har ikke flere igjen av disse jakkene i riktig størrelse.

Jeg kunne komme og få en tilgodelapp sier damen... Men vi trenger ikke noe annet fra den butikken, så jeg lkunne tenkt meg og fått tilbake pengene... det er jo feil på varen!

Men jeg kunne ikke det så lenge jeg ikke hadde kvittering.

Tar du vare på alle kvitteringer etter at du har begynt og bruke varen?

Og har jeg rett på penger tilbake når det er feil på varen og de ikke kan skaffe meg en ny?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353296-reklamasjon-i-klesbutikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Tar du vare på alle kvitteringer etter at du har begynt og bruke varen?''

Jeg forsøker å ta vare på alle kvitteringer en stund, og vet i hvertfall at jeg ikke kan reklamere eller bytte om jeg ikke kan forevise kvittering.

''Og har jeg rett på penger tilbake når det er feil på varen og de ikke kan skaffe meg en ny?''

Jo, det ville jeg tro.

Jeg tror butikken har sitt på det tørre her. Du har ikke kvittering, men får allikevel en tilgodelapp.

En gang spurte jeg dama som stod bak meg i køen om ho kunne kjøpe tilgodelappen av meg. Da fikk jeg penger med en gang. (Ho stod med pengene i hånda klar til å betale. Ho fikk tilgodelappen bittelitt billigere enn verdien på den da dette passet bra med pengene ho hadde. Da løste det seg jo veldig enkelt:-)

Jeg tror butikken har sitt på det tørre her. Du har ikke kvittering, men får allikevel en tilgodelapp.

En gang spurte jeg dama som stod bak meg i køen om ho kunne kjøpe tilgodelappen av meg. Da fikk jeg penger med en gang. (Ho stod med pengene i hånda klar til å betale. Ho fikk tilgodelappen bittelitt billigere enn verdien på den da dette passet bra med pengene ho hadde. Da løste det seg jo veldig enkelt:-)

Det var lurt :-)

Jeg prøver å spare på kvitteringene til etter første gangs vask når det gjelder litt større plagg. For småtteri (sokker osv.) gjør jeg det ikke.

Orker ikke sjekke rettighetene ang. tilgodelapp / kontanter, men de finnes helt sikkert på nett. Det er ikke så veldig ofte man har mulighet til å reversere kjøpet, som regel er det rett til bytte / tilgodelapp.

Jeg prøver å spare på kvitteringene til etter første gangs vask når det gjelder litt større plagg. For småtteri (sokker osv.) gjør jeg det ikke.

Orker ikke sjekke rettighetene ang. tilgodelapp / kontanter, men de finnes helt sikkert på nett. Det er ikke så veldig ofte man har mulighet til å reversere kjøpet, som regel er det rett til bytte / tilgodelapp.

''Det er ikke så veldig ofte man har mulighet til å reversere kjøpet, som regel er det rett til bytte / tilgodelapp.

''

Men her er det jo snakk om heving av kjøpet grunnet feil (reklamasjon), det kan ikke sammenlignes med bytte.

Annonse

''Det er ikke så veldig ofte man har mulighet til å reversere kjøpet, som regel er det rett til bytte / tilgodelapp.

''

Men her er det jo snakk om heving av kjøpet grunnet feil (reklamasjon), det kan ikke sammenlignes med bytte.

Ja, jeg forsto det, og det burde være ett av de relativt sjeldne tilfellene der det går greit. Men det er jeg sikker på man lett kan finne ut ved å søke litt.

Persille1365381127

Det har jeg gjort mange ganger :)

Akademika har nemlig et idiotsystem når det kommer til bytte/retur av varer bestilt på nettet - og de selger bare fagbøker. Så da har jeg solgt tilgodelappene til andre studenter for litt mindre enn verdien. De sparer, og jeg får igjen nesten alt :)

Gjest betalt med kort?

Jeg har brukt kontoutskrift som kvittering ved et par ansledninger. Var en stor kjede som foreslo det for meg for noen år siden. Jeg hadde ikke kvittering og det var reklamasjon (lignende din) og jeg trengte ikke noe mer fra den butikken. Hun spurte da om jeg hadde betalt med kort, noe jeg hadde. Printet ut kontoutskriften og fikk pengene tilbake.

Har gjort dette senere også. Ingen har sagt nei når jeg har foreslått det. Jeg prøver å ta vare på kvitteringer, men det hender det glipper...

Det har jeg gjort mange ganger :)

Akademika har nemlig et idiotsystem når det kommer til bytte/retur av varer bestilt på nettet - og de selger bare fagbøker. Så da har jeg solgt tilgodelappene til andre studenter for litt mindre enn verdien. De sparer, og jeg får igjen nesten alt :)

Smart løsning:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...