Gå til innhold

Er du blitt utsatt for en energivampyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er omtalen til programmet Den andre siden på kanal 5 ikveld.

Mange har sikkert en person i familien, vennekretsen eller blant kolleger som er så krevende å være sammen med at du er sliten, trett og uvel etter å ha vært i deres selskap. Kanskje har du rett og slett blitt utsatt for en energivampyr! Amerikanske Michelle Belanger hevder selv å være en slik. Hun stjeler energier fra andre for å overleve, og har tatt turen til «Den andre» siden for å forklare fenomenet.

Jeg har aldri hørt om energivampyrer før, men jeg har ei venninne som tapper meg for krefter, uten at jeg helt forstår hvorfor.

Dette programmet vil jeg se, fordi jeg liker å undres over rare ting :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart! Jeg er glad jeg er kvitt den vampyren. Det blir spennende å se programmet i kveld :)

Skrevet

Virkeligheten er i ferd med å overgå X-Files.

hehe....

:-)

Jeg synes det er fasinerende å høre på folks historier, som f.eks denne vampyrepisoden. Artig.....

Skrevet

Jeg har aldri hørt uttrykket energivampyr. Men energityv har jeg hørt. Altså de menneskene som stjeler energi fra oss. Greit å være litt oppmerksom på det.

Min venninne sier at ho tar på seg energidrakta si dersom ho er redd for energityver. Da klarer ikke andre å stjele hennes energi.

Mange ganger sitter jeg og tenker (når jeg er trist). Hva har dette mennesket gjort som fortjener å gjøre meg så trist. Dersom personen er en drittsekk, så vil jeg ikke gi bort mitt gode humør.

Slik tankegang hjelper faktisk litt:-) Og her gjelder virkelig at øvelse gjør mester!!!!

Skrevet

Hva var forskjellen på energivampyrer og energityver? Sistnevnte finnes det endel av. Jeg har lurt litt på hva som gjør at enkelte omtrent tapper meg for energi på et øyeblikk. Har kommet fram til at det er de som kjeder meg, enten fordi de er for masete og krevende, eller fordi de er uinteressante, dumme eller selvsentrerte. Det er de jeg bevisst eller ubevisst føler motvilje mot å omgås. Når jeg blir tvunget til å være sammen med slike føles det som jeg må bruke enorme mengder energi for å orke det.

Jeg unngår dem i den grad det er mulig.

Skrevet

Interessant.

Hvordan er denne veninna di da som tapper deg for krefter?

Jeg blir veldig tappet for energi av personer som viser et litt negativt kroppsspråk, som smiler lite, som ikke viser forståelse om jeg tar opp et problem og de som alltid har det så travelt.

Jeg får energi av personer som alltid er blide og ser meg i øynene, som alltid inkluderer meg i samtalen, som har lik humor som meg og som jeg føler jeg kan si det meste til uten at jeg føler fordømmelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...