Gå til innhold

Hvor tidlig merke symptomer på bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest drywitness
Skrevet

Så lenge tilbake jeg kan huske har jeg hatt en smerte inni meg. Jeg var en veldig slem unge da jeg startet på skolen. Urolig, gjorde masse rare ting. Så ble jeg passiv i 10 års aldreren.

Når jeg var 14 startet det igjen med aktivitet, ga f... i det meste og dette varte til jeg var 19. Er dette tegn på bipolar lidelse fra man er veldig ung?

Et sp.m. til: Jeg har diagnosen bipolar 2. Da jeg var rundt 16-17 år hadde jeg en periode på ca et år hvor jeg gikk på vdg. skole. Jeg var veldig ofte våken hele natten og gikk direkte på skolen, eller jeg skulket hele greia. Hadde tre partnere på samme tid + et par andre som var mere løse forbindelser.(Jeg er ikke stolt av dette idag). Var konstant blakk, alt jeg hadde av penger ble brukt opp på et blunk. Tempo og alt raste. Hva var dette?

Har også hatt et par perioder i ettertid som kanskje kunne ha vært mere mani-lignende? Eller er sånne symptomer innenfor hypomanien?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ca 25% debuterer med sykdommen før de er 12 år. Det var nok denne sykdommen som plaget deg.

Findiagnostisering i grenselandet hypomani/mani, er svært vanskelig på nett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...