Gå til innhold

Tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest christine
Skrevet

Hei! Jeg er en jente som er 21 år, og har slitt med mitt problem siden jeg var 16 år ca. Problemet mitt er at hver eneste gang jeg går på fest og skal hjem å legge med for å såve så inntar en kvalme som gjør at jeg må kaste opp. Dette er uansett mengde alkohol. Du kan sikkert telle mine ganger jeg går på fest i løpet av et år på en hand. Problemet mitt er utrolig plagsom og jeg tror muligens det er tvangstanker. Jeg tror at jeg lurer meg selv til å tro at hver gang jeg drikker så må jeg spy. Jeg kommer hjem nesten helt edru for å se om det hjelper, men til ingen nytte. Jeg legger meg å kan såve ca 30 min før jeg bråvåkner av en kvalme som er uutholdelig. Jeg går på do å brekker meg til jeg kaster opp... Dette har som sagt plaget meg i noen år, og gjør at jeg ikke blir så sosial av meg fordi jeg orker ikke tanken på å gå ut å vite at når jeg komme hjem blir jeg vekket av kvalme, brekkninger og oppkast.. Håper du kan hjelpe meg å gi svar på om dette er tvangstanker eller muligens en form for allergi?

Skrevet

Jeg ville gått til fastlegen og tatt dette opp med ham/henne.

Gjest ebbakristin
Skrevet

Kanskje du rett og slett ikke tåler alkohol. Slik er det jo for en del. Du sier at du har prøvd å komme hjem, nesten, helt edru. Hva med å komme hjem helt edru, blir du syk da også, kan du jo være sikker på at det er psykisk.

Det er slett ikke nødvendig å drikke for å gå på fest. Kan han det vel så morro uten.

Skrevet

Kanskje du rett og slett ikke tåler alkohol. Slik er det jo for en del. Du sier at du har prøvd å komme hjem, nesten, helt edru. Hva med å komme hjem helt edru, blir du syk da også, kan du jo være sikker på at det er psykisk.

Det er slett ikke nødvendig å drikke for å gå på fest. Kan han det vel så morro uten.

Hei og takk for svar!

Ja når jeg kommer hjem er jeg helt edru..

På festene stopper jeg alkoholintaket ca kl. 22.30 - 23.00 for å være sikker på å vær edru når vi kommer hjem 03.00 muligens.

Det virker som etter jeg evt. har kastet opp 1-2 ganger så går jeg å legger meg å er helt "frisk" igjen.

Når jeg sitter å svarer på dette å ser hva jeg skriver så virker det som det e psykis. Er det noe jeg kan gjøre?

Gjest ebbakristin
Skrevet

Hei og takk for svar!

Ja når jeg kommer hjem er jeg helt edru..

På festene stopper jeg alkoholintaket ca kl. 22.30 - 23.00 for å være sikker på å vær edru når vi kommer hjem 03.00 muligens.

Det virker som etter jeg evt. har kastet opp 1-2 ganger så går jeg å legger meg å er helt "frisk" igjen.

Når jeg sitter å svarer på dette å ser hva jeg skriver så virker det som det e psykis. Er det noe jeg kan gjøre?

Tror nok du må prøve å være helt uten alkohol på fest for å få sjekket ut dette. Å stoppe å drikke noen timer før du kommer hjem hjelper nok lite hvis du ikke tåler alkohol spesielt godt. De fleste blir jo syke noen timer etter at de har sluttet å drikke.

Skrevet

Tror nok du må prøve å være helt uten alkohol på fest for å få sjekket ut dette. Å stoppe å drikke noen timer før du kommer hjem hjelper nok lite hvis du ikke tåler alkohol spesielt godt. De fleste blir jo syke noen timer etter at de har sluttet å drikke.

Om jeg går på fest uten å drikke noe alkohol, og vær så edru som at jeg kan kjøre da går det fint. Det er med en eneste gang jeg får i meg litt alkohol det begynner. En ciderboks snakkes vi om, og det begynner.

Gjest ebbakristin
Skrevet

Om jeg går på fest uten å drikke noe alkohol, og vær så edru som at jeg kan kjøre da går det fint. Det er med en eneste gang jeg får i meg litt alkohol det begynner. En ciderboks snakkes vi om, og det begynner.

Da tror jeg ikke det er psykisk, men en reaksjon på alkoholen.

Du tåler nok ikke alkohol, kjenner flere som har det som deg.

Min eksmann måtte til slutt kutte ut all alkohol, han ble syk bare av å lukte på glasset sa han.

Skrevet

Dette høres ikke ut som tvangstanker, men heller det att du ikke tåler alkohol i det hele tatt. Man kan gå på fest, uten å drikke noe. Det gjør jeg :)

Jeg har hatt kvalmetvangstanker før, og det artet seg helt anderledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...