Gå til innhold

Har ingen mening, men artig lesing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men folk skal føle seg trygge på at jeg har full kontroll, betrygger Hans-Erik Dyvik Husby (Hank von Helvete) til VG.''

Denne kontrollen til Von Helvete har jeg store problemer med å tro på etter at lokalavisa postet bilder av mannen i en slags hippyminibuss der han kjørte i ringer rundt på parkeringsplassen til Blakstad Sykehus, med høytalere og alt, der han advarte mot medisiner.

Jeg vet ikke hvor bra det kan være for pasientene å se at noe sånt går fritt rundt i samfunnet mens de selv sitter inne bak store, tykke glassvinduer.

Skrevet

Jeg har problemer med at han er med i Scientologikirken.

Skrevet

Jeg har problemer med at han er med i Scientologikirken.

Det er da ikke noen hemmelighet at psykiatrien gjorde mye galt og feil for noen tiårsiden. Snakker om kjemisk sjokkbehandling, lobotomi, folk som aldri slapp ut og ble utsatt for tortur om de prøvde å gjøre opprør....

Det er blitt vist dokumentarer om dette i ettertid...

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig problematisk att han som psykiatri minor pasient, går rundt å forteller folk med psykoser å slutte med medisin. Ellers kan han da gjøre hva han vil, men jeg er ikke særlig enig med han.

Psykiatrien har en grusom historie, og tvangsbruk selv nåtildags er problematisk.

Har selv sett baksiden av psykiatrien, da jeg som 18 åring ble innlagt på psykiatrisk sykehjem, og måtte vandre med "levende døde", sterkt redusert av parkinsonism og akatsi, i ukevis før tilsynslegen etter gjentatte forespørsler gadd å bruke 2 minutter av sin "dyrbare" tid, for å gi meg en annen dose. Da hadde jeg gått i ukesvis, og var så preget av parkinsonisme att jeg ikke klarte å knyte skolisser, eller kle på meg. Der var jeg innelåst sammen med levende zombier, ingen å snakke med, og en idiotisk ukunnskapsfull stab.

Men jeg har inntrykk av att psykiatrien er bedre idag. Ikke minst medisinene. Den innleggelsen jeg skriver om var i 92, og mye har skjedd siden da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...