Gå til innhold

Sjalusi av det ekstreme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Nils Håvard! Jeg sliter med sykelig sjalusi, og forholdet står nå på kanten. Jeg trenger hjelp til å klare å komme over de værste tankene og kanskje lære med en annen måte å tenke på. Samboeren min sier at nok er nok og at hvis jeg ikke gjør noe med det nå er forholdet over. Viljen til å klare å forandre meg er stor, men jeg veit ikke hvor jeg skal begynne. Bør jeg få time hos psykolog?

Skrevet

Mye av sjalusi stammer fra din egen usikkerhet. Hvorfor skulle kjæresten din være sammen med deg hvis hun egentlig ønsket å være sammen med noen andre? La henne komme tilbake -av seg selv-, ikke fordi du tvinger henne.

Jobb med selvtilliten din og finn på egne ting mens hun er ute og gjør sine ting. Ingen kan eie et annet menneske.

Skrevet

Mye av sjalusi stammer fra din egen usikkerhet. Hvorfor skulle kjæresten din være sammen med deg hvis hun egentlig ønsket å være sammen med noen andre? La henne komme tilbake -av seg selv-, ikke fordi du tvinger henne.

Jobb med selvtilliten din og finn på egne ting mens hun er ute og gjør sine ting. Ingen kan eie et annet menneske.

Det er ikke så enkelt å jobbe med usikkerheten min. Det har jeg prøvd over lengre tid alene, men det blir aldri noe bedre. Jeg har alltid måtte slåss for å få til i det jeg vil. Jeg har aldri fått alt så lett som alle andre. Det er derfor jeg jeg er så redd for å miste kjæresten min også. Når jeg endelig har fått ei jeg er så glad i, så skal ingen ta hu fra meg heller! Det er den første jenta jeg har. Vi har vært sammen i 1.5 år nå, med sine prøvelser. Vi har det veldig bra sammen, for uten om sjalusien min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...