Gå til innhold

Depresjon / kjedsomhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis (nesten) alt er kjedelig, og man ikke har lyst til noe, kan man være (lettere) deprimert selv om man ikke føler noe umiddelbart ubehag? Jeg har diagnosen depresjon og bruker Cipralex, men trodde jeg var "frisk" fra dette så lenge jeg brukte medisinene, fordi jeg føler ikke lenger den derre intense depresjons-smerten...

Gjest Du må jobbe deg ut av det.
Skrevet

Lærte av behandleren min at når man har vært deprimert og mistet all interesse for ting må det opparbeides igjen, Dvs at du må bestemme deg for faste aktiviteter og gjøre de. I lang tid.

Funket supert for meg. Du blir ikke bedre av å sutre på nett om de samme tingene år etter år.

Skrevet

Du høres lettere deprimert ut, ja. Frisk luft er tingen. Begynn å gå turer :) Da kan en slik depresjon forsvinne som dugg fra solen.

Skrevet

Du høres lettere deprimert ut, ja. Frisk luft er tingen. Begynn å gå turer :) Da kan en slik depresjon forsvinne som dugg fra solen.

Glemte å skrive at da må du helst gå hver dag, så kan du etter noen dager merke at depresjonen letter. Bestem deg i alle fall for å gå tur 2-3 dager i uken.

Skrevet

Kanskje kjedsomheten din skyldes at du har blitt noe "avflatet" av medisinene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...