Gå til innhold

Skipskatter


Henrikke67

Anbefalte innlegg

  • 13 år senere...

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna skrev (På 18.9.2010 den 20.24):

''.... mulighetene til å oppdra dem å gjøre ''

 

Oppdra en katt?

 

Hm. Må ha gjort noe feil da vi hadde katt. Den gjorde nemlig nøyaktig som den ville. Kvesset klør overalt. Vi sa nei osv, men intet hjalp.

Ja, da har du gått glipp av muligheter. En kattunge blir oppdratt av sin mor! Jeg oppdaget tilfeldig hvilket grynt som gjorde at den øyeblikkelig sluttet å mase på kos når jeg ville ha fred. Jeg har oppdratt den til å komme inn på 3 faste tidsrom pr dag. En gang hver for snacks, middag og kveldskos sent i rør. Den elsker sistnevnte og fra første stund plystret jeg når den fikk denne. Det betød at jeg kunne kalle den inn etter kort tid når den var kattunge, så den ikke gikk seg bort.

Dette med tre faste tidsrom betyr at det aldr har vært problemer når vi skal ut og reise. Jeg kan slippe den ut på forhånd for å gjøre sitt fornødne og vet at den kommer inn før vi skal dra. I verste fall kan jeg plystre (og MÅ da gi den godis fra rør).

jeg lærte den også grensene for anlegget i Spania ved å gå tur med den i bånd og stoppe den fra å krysse grensene. Samme hjemme, da vi har en sterk trafikkert vei på den ene siden. Stoppet den på den siden, og den går aldri ut den veien. 
Ang kloring, løft den opp og plasser den på toalett, vaskerom etc., noen få minutter er antagelig nok. Jeg brukte det når en tidligere katt begynte å vekke meg tidligere og tidligere for å bli sluppet ut om morgenen. Dessuten, unngå å hyle opp og gi den annen oppmerksomhet i uønskede situasjoner, den lærer allerede etter en gang eller to at den kan klore for å få deg til å reise deg og gi den oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clicka skrev (6 minutter siden):

Ja, da har du gått glipp av muligheter. En kattunge blir oppdratt av sin mor! J

Velkommen hit, men se på datoen på innlegg før du svarer. Denne tråden er 13 år gammel, så katten er nok ferdig oppdratt, hvis den i det hele tatt er i live, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...