Gå til innhold

Er det store variasjoner mellom disse diagnosene

Gjest EUPF,bipolar,dystymi,angst eller noe helt annet?

Anbefalte innlegg

Gjest EUPF,bipolar,dystymi,angst eller noe helt annet?
Skrevet

Har fått konstantert (Emosjonell)Ustabil personlighets-forstyrrelse mens diverse leger har ment jeg kunne ha både bipolar lidelse,depresiv lidelse,dystymi,angst o.s.v. Hvis man har meget store og raske svingvinger,på den måten at man er depressiv en uke før lønning og er manisk på lønningsdagen,er dette sykdom?Hvis man inbiller seg at en mobber vil ta ens liv,er det vanlig angst eller en paranoid akutt tilstand?

Knekker sammen psykisk hvis jeg i voksen alder skulle bli avvist av en kvinne jeg har opparbeidet et godt forhold til.Er dette normalt ,eller sykdom?

Kan miste noe kontroll når jeg får lønning og har både kjøpt biler,moped og masse rart,av både leketøy og elektronikk som var billig på en nettauksjon.Normalt eller manisk?

Tror jeg har hatt post traumatisk stress syndrom og dyp sorg,og er da usikker på om mine diagnoser er korrekte.

Er det normalt at man får veldig sterke følelsesmessige reaksjoner når man slutter med SSRI preparater? Pga av aggresjon fikk jeg sparken fra en jobb der jeg skulle jobbe i tilleg til min uføretrygd.Kunne jobbet der til jeg ble 67 om jeg hadde klart jobben.Ble veldig stiv og støl av 20 mg cipramil,så jeg sluttet brått.Fikk en akutt paraniod reaksjon på jobben som gjorde meg forbannet.

Er enebarn og har en tendens til å issolere meg når jeg har lite penger og regningene hoper seg opp.Man blir ganske bekymret,og jeg blir direkte psyk om CD stenger tv signalene eller Telenor stenger internett.Da kan jeg være sengeliggende en uke.(vanligvis 1-2 dager da Seroquelle 100mg er meget gode medisiner båre for reperasjon av en skadet sjel og å sove på)

Er det ikke tilrådelig at jeg ikke har noen fast psykiater eller psykolog å snakke med regelmessig? Bruker min fastlege bare til å skrive ut resepter og sjekke blodtrykk.

Hvor "gal" er jeg egentlig? Er jeg friskere enn jeg tror? Eller er jeg psykere en jeg tror?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette synes jeg høres ut som typisk pf. Hovedinntrykket er eupf med umodne og paranoide trekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...