Gå til innhold

gravid og attføring

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å bli gravid mens jeg var på attføring,(passer ikke så veldig godt å bli gravid med en gang en får seg ny jobb..?) Men det har jeg ikke råd til når jeg kun får engangsstønaden på 33000. Har praksisplass i 8mnd til før jeg ev.kan jobbe et år med lønnstilskudd. Er blitt 35 år så klokken tikker.. Har to barn fra før, og en ny samboer (altså ikke far til barna)

Det var snakk om nye regler ? på de som gjelder er det noe jeg ikke forstår: "Dersom du blir gravid mens du er under attføring, kan du unntaksvis beholde attføringspengene etter fødsel selv om du tar permisjon. Forutsetningen er normalt at det ikke skjer noen forsinkelse i attføringen. Det er det opp til deg å overbevise arbeidskontoret om at permisjonen ikke vil få innvirkning på attføringsplanen."

Betyr det at jeg må begynne på jobb etter 6 uker eller mindre?? Er litt forvirra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35344-gravid-og-attf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De nye reglene for attf.penger som er vedtatt og som skal tre i kraft 1.1.2002 gjelder kun utregning av attf.penger.

Departementet vil vurdere å gi rett til fødselspenger av attf.penger, men det er ikke sendt ut mer info om dette, så det er bare å følge med på Stortinget.

Når det gjelder permisjon fra attføring så er det en vurderingssak, men siden du er i et attf.løp så kan du ikke regne meed å få attf.penger hvis du velger å bli hjemme. Men da kan far ha rett på fødselspengene istedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...