Gå til innhold

NHD-medisiner eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har visstnok eupf ifølge dps og psykologen min vil ikke at jeg skal bruke medisiner, men problemet er at jeg skal snart i attføringstiltak og tidligere tiltak har vært mislykket da jeg ikke taklet det følelsesmessig. Takler dårlig motgang fordi følelsene mine er veldig sterke og kommer det først fram litt så kommer alt. Sliter og noe vanvittig med søvnen, men heller ikke der vil h*n at jeg skal bruke medisiner. Har forsøkt uten medisiner i 14 uker nå og det fungerer fungerer veldig dårlig. Spesielt i forhold til søvnen. Har problemer med å sovne og når jeg endelig sovner så våkner jeg flere ganger. Jeg blir fort sliten, men verst er det hvis jeg omgås folk ofte og det er ikke ofte jeg får ro til å slappe av. Har opplevet mye vondt, men timene hos psykologen er ikke til hjelp. Har gått til psykologen i ca et halvt år. Gikk til samme psykolog for et par år siden og det hjalp ikke da heller. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Kan du hjelpe en fortvilet sjel?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Å være søvnløs er en særdeles sterk stressfaktor. Det virker merkelig på meg at du ikke skal få medisiner for søvn når du nå skal forsøke deg i arbeidslivet.

Skrevet

At det er merkelig ja det skal jeg være enig i. Jeg opplever uro på kvelden i hele kroppen og det gjør det ikke lettere å få sove. Har hatt søvnproblemer i mange år og det kan gå 36 timer før jeg får sove skikkelig. Et annet problem er jo søvnkvaliteten som er elendig. Jeg kan ikke huske sist jeg sov skikkelig og var uthvilt da jeg våknet. Siden søvnen er så dårlig og jeg ikke får hjelp synes du jeg bør forsøke å jobbe?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

At det er merkelig ja det skal jeg være enig i. Jeg opplever uro på kvelden i hele kroppen og det gjør det ikke lettere å få sove. Har hatt søvnproblemer i mange år og det kan gå 36 timer før jeg får sove skikkelig. Et annet problem er jo søvnkvaliteten som er elendig. Jeg kan ikke huske sist jeg sov skikkelig og var uthvilt da jeg våknet. Siden søvnen er så dårlig og jeg ikke får hjelp synes du jeg bør forsøke å jobbe?

Jeg synes du skal be fastlegen om sovemedisin og forsøke deg i jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...