Gå til innhold

Er litt i villrede nå...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker litium og har veldig bra effekt av den. Problemet er at jeg har veldig mye diare. Da snakker jeg om MYE. Kan ikke gå tur, må vite at det er et toalett tilgjengelig samme hvor jeg drar.

Har visst prøvd de fleste andre medisiner uten særlig suksess. Så det er liksom denne medisinen som står igjen. Slutter jeg så vet jeg at jeg blir sykere og det er ikke noe liv.

Går det an at jeg bruker imodium når det står på som verst? Er det okey i lange perioder?

Skrevet

Siden jeg ikke er lege, så kan jeg ikke uttale meg om hvor heldig det er med omfattende bruk av imodium. Håper du får svar fra nhd om dette. Men jeg har lyst til å si at jeg kjenner til to konkrete litiumbrukere som periodevis har vært mye plaget med diare, men hvor det etter en tid (for den ene tok det faktisk et par år) regulerte seg selv. Begge brukte en del imodium i perioder.

Ikke gi opp litiumen siden den gir så god effekt. Be heller om hjelp til å finne løsninger i forhold til diare. Kanskje kan du påvirke noe gjennom kostholdsendringer?

Skrevet

Siden jeg ikke er lege, så kan jeg ikke uttale meg om hvor heldig det er med omfattende bruk av imodium. Håper du får svar fra nhd om dette. Men jeg har lyst til å si at jeg kjenner til to konkrete litiumbrukere som periodevis har vært mye plaget med diare, men hvor det etter en tid (for den ene tok det faktisk et par år) regulerte seg selv. Begge brukte en del imodium i perioder.

Ikke gi opp litiumen siden den gir så god effekt. Be heller om hjelp til å finne løsninger i forhold til diare. Kanskje kan du påvirke noe gjennom kostholdsendringer?

Hei og takk for svar. Greit å høre at det er flere som har langvarig diare og at det kan bedre seg. Jeg har vel brukt medisinen i et år snart, det har heller blitt verre enn bedre. Men hvis det kan være håp om bedring i løpet av 2-3 år så er jeg villig til å prøve dette. Alternativet er jo å være syk og kanskje ikke lenger orke å leve. Det er jo ikke noe alternativ når jeg får tenkt meg om. Da får jeg heller drite og drite, kanskje jeg skal endre nicket mitt til "store drittsekk"? :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er greit at du bruker Imodium.

Det finnes en annen type litiumtablett som gir mindre diare. Din lege kan søke om at du får den på registreringsfritak.

Skrevet

Ja, det er greit at du bruker Imodium.

Det finnes en annen type litiumtablett som gir mindre diare. Din lege kan søke om at du får den på registreringsfritak.

Hei du, det er den jeg bruker. Var veldig bra i begynnelsen, men nå er jeg nesten like ille som på vanlig litium. Jeg skal ta imodium og fortsette på litium. Jeg er et mye bedre menneske nå enn jeg var tidligere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...