Gå til innhold

Har lyst til å jobbe?

Gjest hva er livet uten noe å gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest hva er livet uten noe å gjøre?
Skrevet

Men jeg har noen problemer og vet ikke om jeg tørr. Har prøvd før å komme meg ut i jobb, men det har endt opp med at jeg blir syk.

Jeg er veldig sliten hele tiden og da jeg jobbet lå jeg i 2-3 timer på ettermiddagen for å kunne "ta meg igjen." Jeg greide da ingenting utenom arbeid. Det gikk noen dager og jeg ble syk.

Hvilken jobb kan et slikt menneske ha? Noen som har forslag til noe som ikke inneholder mye stress?

Skrevet

Du kan jobbe litt og få tilrettelagt. Få pauser som du kan sove.

Problemet er bare at det er vanskelig å få jobb når du er så syk. Hvis

du hører med NAV så kan du kanskje få jobbe på en attføringsbedrift.

Skrevet

Det finnes jo mange yrker som er basert på deltid eller skiftarbeid.

Hvis du orker å jobbe f.eks 50%, så er jo dette langt bedre enn "ingenting" og du vil kanskje få den tiden og pausene du trenger innimellom for å kunne fungere i jobb.

Jeg aner jo ikke hvilken bakgrunn du har. Men hvis du går inn på Finn.no og sjekker deltidsjobber, så vil det nok dukke opp jobber i mange forskjellige kategorier.

Kan også anbefale deg å kontakte vikar / rekrutteringsbyråer da disse også formidler deltidsstillinger. Da får du hjelp til å finne jobber som passer akkurat deg, og du kan evt påta deg kortere vikariater hvis du ikke vil "binde deg" for lenge av gangen.

Lykke til!

Skrevet

Bedre å prøve å finne noe annet å gjøre,noe som gir mening og glede. Har lyst jeg og,men innser 99 % at det ikke går dessverre! Det betyr ikke at livet ikke kan ha mening...

Skrevet

Bedre å prøve å finne noe annet å gjøre,noe som gir mening og glede. Har lyst jeg og,men innser 99 % at det ikke går dessverre! Det betyr ikke at livet ikke kan ha mening...

...eller?

Skrevet

Psykiatere anbefaler vel de aller fleste psyke å komme seg ut i jobb eller studier, og antar du også ville få høre det.

Kanskje du burde forsøke en deltidsjobb? Innenfor de aller fleste områder finnes vel stillinger med varierenede grad av ansvar, og det burde vel være mulig å finne noe du kunne håndtere uten å slite deg helt ut. Om mulig er det jo fint å velge noe du er interessert i, således vanskelig å gi helt generelle råd.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...