Gå til innhold

seroquel og søvn

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtt type
Skrevet

Jeg sover for mye. Etter at jeg ble deprimert, sov jeg opptil 17 t i døgnet. Nå er jeg helt frisk, men sliter fortsatt med et søvnbehov langt ut over det vanlige. Bruker 300 mg lamictal og 300 mg seroquel som vedlikeholdsdose. Har funnet ut at jeg trenger ca 9 timer søvn hver natt. Er også nesten umulig å få opp av senga om morgenen. Bruker tre vekkeklokker. Kjæresten min ringer av og til før jeg er ordentlig våken. Han sier jeg virker ganske klar, men når jeg har stått opp husker jeg ikke engang at jeg har snakket med ham. Er dette normalt? kan det ha noe med Seroquelen å gjøre. Ca en time etter at jeg har tatt disse om kvelden, er jeg helt utslått.

Skrevet

Jeg kunne skrevet mesteparten av det der selv! Gikk over på Seroquel depot for noen mnd siden, og synes det har gjort det noe bedre (man må søke Helfo om å få dette på blåresept). På morgenen er jeg dau, rett og slett. Bruker også tre vekkerklokker - endatil oppvåkningslys i mørketida. Hvis jeg skal noe veldig viktig, klarer jeg stort sett å få karret meg opp - men jeg ber gjerne om hjelp ved at noen i familien ringer til meg. De kjenner til at jeg kna høres helt med ut, men de maser til de hører at jeg står på badet og slår på vannet.

Generelt sett trenger jeg også rundt 9 timer i drømmeland. Har vel bare vendt meg til å tenke at mange belastninger i livet øker søvnbehovet.

Skrevet

Hei. Jeg var ekstremt trett på seroquel, det var virkelig ille. Men en kjempebra sovemedisin da. Kanskje du får for mye medisin? Jeg har ihvertfall funnet ut at doser som andre mennsker bruker ikke alltid passer for meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det _kan_ ha med Seroquel å gjøre. Har du ingen husk tilbake til tiden før Seroquel? Hvordan var det da?

Skrevet

Det _kan_ ha med Seroquel å gjøre. Har du ingen husk tilbake til tiden før Seroquel? Hvordan var det da?

Tiden før jeg begynte med Seroquel var veldig varierende. Av og til følte jeg at jeg nesten gikk på speed og sov ikke i hele tatt. Andre ganger var jeg så dødssliten at jeg var trøtt hele dagen - uansett hvor mye jeg sov. Regner med at dette har med min bipolardiagn. å gjøre.

Totalt sett fungerer jeg myyyye bedre nå enn før. Synes bare jeg sover for mye og det er et slit å stå opp om morgene. Fordelen er at jeg, etter ni timers søvn, er våken og opplagt hele dagen :)

Skrevet

Hehe ... nå ble det to nicknavn :)

Kjært barn har mange navn, sies det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...