Gå til innhold

Ett spørsmål om medisinfasting (somatisk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta nye blodprøver grunnet mitt lave stoffskifte. I dag stod jeg opp klokken 15.30 og tok medisinen min da. Kan jeg da da å dra å ta blodprøver på fürst i morgen rundt 12, eller må jeg faste og vente helt til 15? Jeg vet jeg ikke skal ta medisin i morgen.

Skrevet

Jeg mener å huske at du skal være medisinfastende samme dag du tar prøven. Spise kan du gjøre som vanlig. Jeg har aldri fått spørsmål om når jeg tok siste medisindose, bare at den ikke må være tatt samme dag.

Egentlig litt interessant da. Skulle tro at det ville påvirke svaret om man tar den kvelden i forveien eller morgenen før? Eller går den fort ut av kroppen? Litt rart det også...

Håper du får svar fra noen som vet dette. Har aldri tenkt på dette før jeg.

Skrevet

For å få et gyldig resultat skal det være 12 timer mellom siste medisindose og prøvetaking. Hvis ikke kan resultatet bli feil i den forstand at prøven viser lavere konsentrasjon enn reelt om du tar den for medikamentet for tidlig ift. prøven. Motsatt om det går under 12 timer selvsagt. Jeg ville utsatt prøven. Har selv vært nødt til det et par ganger fordi jeg er helt uforbederlig trøtt om morran.

Skrevet

For å få et gyldig resultat skal det være 12 timer mellom siste medisindose og prøvetaking. Hvis ikke kan resultatet bli feil i den forstand at prøven viser lavere konsentrasjon enn reelt om du tar den for medikamentet for tidlig ift. prøven. Motsatt om det går under 12 timer selvsagt. Jeg ville utsatt prøven. Har selv vært nødt til det et par ganger fordi jeg er helt uforbederlig trøtt om morran.

oki, takk for svar. Men i og med att det var 15.30 idag, da kan jeg altså ta prøven i morgen ettermiddag? det blir jo over 12 timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...