Gå til innhold

spiseforstyrrelse.

Gjest bekymret storesøster.

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret storesøster.
Skrevet

hei. jeg har en søster som jeg begynner å lure på om har en eller annen form for spiseforstyrrelse. hun spiser ingenting i ukedagene, men når hun er hjemme, spiser hun normalt evt litt mer enn normalt. hun sier at hun ikke klarer å spise og får dårlig samvittihet av mat. hun er ikke undervekting, heller ikke overvektig, men vekten hennes forandere seg fra uke til uke. hun ser helt normal ut, så jeg vet ikke helt om det er noe å begymre meg for eller ikke.

Skrevet

Jeg har lært at det er bedre å være bekymret og ta tak i dette tidlig enn å vente til det blir verre. Vet ikke hvor gammel din søster er, kanskje helsesøster kunne ta en prat med henne? Eller du kan prate med henne selv og si at du er bekymret for henne. Storesøstre er ofte til god hjelp for yngre søsken, mye bedre å betro seg til søsken enn til foreldre (Har jeg erfart, trenger jo ikke gjelde alle andre :). Du oppnår ihvertfall ingenting med å være passiv, gjør du noe så blir det ihvertfall kanskje en endring om hun sliter med noe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er bekymringsfullt. Det er ikke normalt å ha slike spisevaner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...