Gjest winda Skrevet 20. september 2010 Skrevet 20. september 2010 Den elsker å plage mus, er virkelig ondskapsfull. Den tenker bare på seg selv, overser alle som den ikke kan utnytte for å få seg et måltid med mat. Jeg tror den mangler empati, den forstår ikke at andre katter kan føle smerter når den biter og klorer de. Den er aldri venn med andre dyr. Denne katten er helt annerledes enn andre katter jeg har hatt. Kanskje den er en liten "psykopat"? Hvis jeg gir den litt "lykkepiller", kan den bli litt gladere da? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. september 2010 Skrevet 20. september 2010 Jeg har liten (positiv) erfaring med katter. Jeg tror denne fyller alle kriteriene for typisk KATT. 0 Siter
Gjest winda Skrevet 20. september 2010 Skrevet 20. september 2010 Jeg har liten (positiv) erfaring med katter. Jeg tror denne fyller alle kriteriene for typisk KATT. Hmmm...så det mener du. Da er det vel lite håp om endring. Får vel prøve og godta den som den er :-) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 20. september 2010 Skrevet 20. september 2010 Hmmm...så det mener du. Da er det vel lite håp om endring. Får vel prøve og godta den som den er :-) Hehe, katter er noen gedigne særinger. De er nok like forskjellige fra hverandre som oss. Foreldrene mine har to kattebrødre - som er helt forskjellige. Ene kan nok være litt rå av og til, men jeg synes nå de er søte jeg da. Ukastrerte hannkatter kan bli "umulige." Man bør helst få gjort det når de er rundt åtte mnd, men bedre seint enn aldri 0 Siter
Harry06 Skrevet 21. september 2010 Skrevet 21. september 2010 Typisk katt det ja, man bør nok sende hannene til veterinæren for å få de kastrert, men ikke alle hannkatter er like (v)ille. En liten digresjon, chimpanser har faktisk såpass avansert hjerne at de også kan få psykiske lidelser: http://www.stlzoo.org/yourvisit/thingstoseeanddo/thewild/fragileforest/whoswhoinourchimpanzeefami/hugo.htm 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.