Gå til innhold

NHD bedre nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli mer rolig og stabil igjen nå etter å ha begynt på ap igjen,

men jeg lurer på om det er noe som skjer med forskriftene. Tror du

det er

noen mulighet for at de endrer på de slik at de ikke kan inndra førerkortet

bare på grunn av medisineringen?

Jeg bruker de bare for depresjon, og medisinene påvirker jo ikke kjøreevnen. Håper jeg slipper å kutte ut medisinene igjen for jeg ser jo at det ikke går så bra.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du skal ta det helt med ro. Dette vil bli endret på en eller annen måte.

Skrevet

Takk for svar.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Er det signaler som kommer fra myndighetene om at de skal revurdere forskriften. Slik jeg forsto det var den operativ fra (var det) 1.7. i år ? Jeg har lest på nettet at folk sier legene har begynt å rapportere.

Skrevet

Er det signaler som kommer fra myndighetene om at de skal revurdere forskriften. Slik jeg forsto det var den operativ fra (var det) 1.7. i år ? Jeg har lest på nettet at folk sier legene har begynt å rapportere.

'' Jeg har lest på nettet at folk sier legene har begynt å rapportere.''

Hvor står det? Jeg har ikke funnet noe om det.

Jeg ble så beroliget av det NHD svarte, men ble litt urolig igjen nå.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

'' Jeg har lest på nettet at folk sier legene har begynt å rapportere.''

Hvor står det? Jeg har ikke funnet noe om det.

Jeg ble så beroliget av det NHD svarte, men ble litt urolig igjen nå.

Beklager at jeg uroet deg. Jeg er like utrygg. Det er på DOL jeg har lest at folk har fortalt om leger som har begynt å følge den nye forskriften. Men tror nok ikke jeg klarer å finne det igjen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Beklager at jeg uroet deg. Jeg er like utrygg. Det er på DOL jeg har lest at folk har fortalt om leger som har begynt å følge den nye forskriften. Men tror nok ikke jeg klarer å finne det igjen.

Det er klart at at det dukker opp nye tilfeller som helt klart tilsier at en ikke fyller helsekravene. Da vil leger melde slik de alltid har gjort.

Det er noe helt annet enn fantasier om at leger nå går gjennom sine arkiver og melder folk selv om legen mener at de er fullt "kjørbare".

Skrevet

Det går greit. Jeg får stole på det NHD svarte, men jeg unngår

å gå til lege før de har endret på forskriftene.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Det er klart at at det dukker opp nye tilfeller som helt klart tilsier at en ikke fyller helsekravene. Da vil leger melde slik de alltid har gjort.

Det er noe helt annet enn fantasier om at leger nå går gjennom sine arkiver og melder folk selv om legen mener at de er fullt "kjørbare".

**Det er noe helt annet enn fantasier om at leger nå går gjennom sine arkiver og melder folk selv om legen mener at de er fullt "kjørbare".**

I følge den nye forskriften skal ikke legen "mene" men er pliktig til å rapportere i forhold til vedtatte diagnoser og bestemte medisiner over anbefalte mengder. Så hvis noen har begynt å følge de nye reglene blir dette gjort. Har du link til oppdaterte retningslinjer for leger som sier noe annet enn førerkortforskriften om hvordan de skal opptre? Fant en side på nettet hvor det stod at nye retningslinjer for leger skulle eller var i ferd med å bli laget grunnet den nye førerkortforskriften. Finner ikke igjen siden men du kjenner kanskje til hva som er gjeldene retningslinjer i forhold til den nye forskriften? Vil gjerne ha en link.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...