Gå til innhold

Fest og nabovarsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

11

• laban

8

• Axcia

5

Mest aktive i denne tråden

Begynner du å bli nærtagende? ;-) Jeg lar forøvrig gresset gro litt ekstra, om de påpeker at det bør klippes *hehe*

''Jeg lar forøvrig gresset gro litt ekstra, om de påpeker at det bør klippes *hehe*''

Hvis vi skulle innført samme regime, hadde vi måttet begynt med hesjing når enga omsider ble slått! ;-)

Folk som meg må bo i nærheten av skoler for at mine barn skal få gå på skolen. Folk som ønsker høyelytte fester midt på natta bør ha festen i skauen, langt fra folk.

Tenk deg senarioet hvor du har vinduer åpne med høy musikk på natten. Det er fin musikk inne hos deg, men grusomt for oss andre som kun hører den gjennomtrengende bassen fra høytalerne. Denne bassen går gjennom husvegger så lett som det selv med 4 meters nabogrense. Vi kan lide oss gjennom kvelden, men så får det være nok etter midnatt synes jeg. Såpass hensyn bør man ta for hverandre.

Da hjelper det dessverre ikke å henge opp lapper om at det blir festing hos deg den kvelden. Vi blir ikke gladere av den grunn og har heller ikke råd til å overnatte på hotell for å få ro og fred denne natten. Istedenfor så får jeg barn som ikke klarer å sove , som gråter og er redde. Jeg får ingen hvile før du slutter å feste. Morgenen etter må jeg opp klokka 7, mens du kan sove til 11. Er det rart jeg ville blitt muggen? Helt alvorlig talt?

Redde for musikk?

Det er ikke slik at jeg har fest hver helg. Faktisk er det første gangen siden jeg flytta inn i borettslaget for 9 år sida. Såpass får man tåle når man bor tett, mener jeg.

Annonse

Hvis man ikke tåler å høre at man har naboer, så bør man vel heller ikke bosette seg i en blokk, eller andre steder hvor man har naboene tett innpå på seg?

Folk må jo få lov å leve livene sine noenlunde "normalt." Og for de fleste så innebærer dette å kunne ha en fest eller sammenkomst i ny og ne, og at besøkende kommer og går, hos noen hyppigere enn hos andre.

Du er redd for at festen skal holde barna dine våkne sier du?

Men kanskje naboen som skal holde festen, pleier å bli forstyrret i middagsluren sin, eller kl 7 søndag morgen, fordi dine barn bråker og skriker utenfor, eller i naboleiligheten?

Selvsagt skal man ta hensyn til naboene. Og det er jo nettopp det man gjør når man sender ut nabovarsel!

Da er jo naboen forberedt, og kan evt velge å reise bort eller innrette seg på en måte så h*n overlever noen timer med støy fra naboen..

Jeg ville heller sagt stikk motsatt:

Hvis man ikke tåler å måtte ta hensyn til naboer, så bør man vel heller ikke bosette seg i en blokk, eller andre steder hvor man har naboene tett innpå på seg?

Til alle mugne naboer.

Til lørdag skal flyfly ha fest, og nei - ikke innbill deg noe; du er ikke invitert. Jeg anbefaler deg likevel å holde en lav profil denne kvelden, og om mulig reise på hytta, da enkelte av mine venner tåler alkohol spesielt dårlig, og tro du meg: Det vil ikke mangle alkohol hos flyfly denne kvelden.

Jeg sender ut denne advarselen som en påminnelse om at det ikke alltid er lurt å blande seg opp i andres gjøremål her i byen, og for å forsikre meg om at det som muligens vil fortone seg som en spent situasjon i nabolaget, ikke eskalerer til noe som ikke lar seg reparere. Da flere av mine venner har svært dårlige erfaringer med politiet, ber jeg Dem vennligst om ikke å ringe 112 grunnet bagateller som høy musikk, røykutvikling eller offentlig urinering.

Snutens innblanding vil utvilsomt gjøre situasjonen betydelig verre.

Dersom noen av dere skulle få problemer med enkelte av mine gjester (ved at de f.eks. skulle opptre truende mot dem eller deres barn inne i deres hjem), ber jeg dem innstendig om å ringe vedlagte telefonnummer så fort som overhodet mulig, og jeg vil omgående sende over et par mann fra vaktselskapet Hells Angels.

Ellers ønsker jeg dere en riktig god helg.

Mitt mobilnummer:

*lol*

''Jeg har hatt naboer som var mugne fordi de mislikte at det flyttet inn "yngre" folk som ikke hadde bodd der siden bygningene ble oppført på tidlig 60-tall og likevel levde som normalt i stedet for å late som om de bodde på urinnvånernes nåde,''

LOL!

Det er egentlig veldig frekt å betale etpar millioner og flytte inn og bare ta seg til rette, uten å spørre de som hadde bodd der siden borettslagets tid og betalt 45 000 i innskudd, om råd om hvordan man bør innrette seg.

(Ja, vi fikk - og fulgte - de ordensreglene som hadde overlevd oppløsningen av borettslaget.)

Det er egentlig veldig frekt å betale etpar millioner og flytte inn og bare ta seg til rette, uten å spørre de som hadde bodd der siden borettslagets tid og betalt 45 000 i innskudd, om råd om hvordan man bør innrette seg.

(Ja, vi fikk - og fulgte - de ordensreglene som hadde overlevd oppløsningen av borettslaget.)

*S*

Annonse

Gjest jepp,mener jeg

Redde for musikk?

Det er ikke slik at jeg har fest hver helg. Faktisk er det første gangen siden jeg flytta inn i borettslaget for 9 år sida. Såpass får man tåle når man bor tett, mener jeg.

Det du mener er at ingen andre av naboene har fest, men kun du som ikke har hatt fest noensinne? Hos meg finnes det mange naboer og når man legger sammen festene i løpet av et år på alle sammen, så blir det noen våkenetter sant?

Det er bare så innmari rart at det skal være så vanskelig for deg og de fleste her inne på tråden virker det som, ; å ta hensyn etter midnatt?!!

Flott holdning til dine medmennesker. Jeg prøver å forklare at det er barn det er snakk om, men det driter du langt i. håper du ikke opplever det samme problemet når du blir mor..

Helt seriøst: Blir barna dine redde av musikk og lyder?

Mine sover seg gjennom _alt_ av lyder, så jeg har ingen erfaring. Det høres jo helt vanvittig slitsomt ut.

''Mine sover seg gjennom _alt_ av lyder, så jeg har ingen erfaring. Det høres jo helt vanvittig slitsomt ut.''

Det gjør langt fra mine, de blir ikke redde, men våkner ganske lett. Det kunne imidlertid ikke falle meg inn å derfor nekte mine naboer å ha fest og lage lyder en sjelden gang.

Selvfølgelig irriterende om samme naboene bråker svært ofte, men at folk har fest en gang eller to i året er bare hyggelig.

Fyllefest er pyton. Og det finnes det mye av ute blant folk som er unge. Uansett mener jeg at man bør ta hensyn til at ikke naboene ønsker å ha fest sammen med dem. Og det betyr lavere musikk, og rolige former etter midnatt.

''Fyllefest er pyton. Og det finnes det mye av ute blant folk som er unge. Uansett mener jeg at man bør ta hensyn til at ikke naboene ønsker å ha fest sammen med dem. Og det betyr lavere musikk, og rolige former etter midnatt.''

Ikke uenig med deg!

Men det er svært ulikt hva folk legger i "fyllefest". Mine venner er glade i å ta seg noen drinker i godt lag (og kanskje også ellers), men de ville ikke føle seg bekjent av å være på "fyllesfest". Andre ville nok kalle sammenkomstene nettopp dét.

''Fest uten alkohol er møte! ;)''

*he he* Jeg er enig i at det er hyggelig med alkohol i voksenfest! :-) Men noen strekker alkoholbruken i festlige lag litt vel langt:

Forleden ble jeg sittende å se på en sånn doku-reality med fiine fruer fra fiffen i New York. Der skulle et par invitere til 4-årsdag for sønnen sin, Francois (eller fråån-so-aa som de to ultraamerikanske foreldrene sa (aner ikke hvorfor gutten hadde dette navnet..). Vi hørte at de la igjen beskjed på svareren til en med beskjed om at det ville bli servert "lots of alcohol" til de voksne! ;-)

Hehe, minner meg om en episode i Frustrerte fruer der mødrene drikker seg temmelig brisne på margaritas mens ene datteren har bursdagsselskap :).

Selvfølgelig drikker noen for mye, men selv om en del av mine bekjente drikker forholdsvis mye i festlig lag, er det svært sjelden noen blir hva jeg vil kalle "full".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...