Gå til innhold

Fest og nabovarsel

Anbefalte innlegg

Det du mener er at ingen andre av naboene har fest, men kun du som ikke har hatt fest noensinne? Hos meg finnes det mange naboer og når man legger sammen festene i løpet av et år på alle sammen, så blir det noen våkenetter sant?

Det er bare så innmari rart at det skal være så vanskelig for deg og de fleste her inne på tråden virker det som, ; å ta hensyn etter midnatt?!!

Flott holdning til dine medmennesker. Jeg prøver å forklare at det er barn det er snakk om, men det driter du langt i. håper du ikke opplever det samme problemet når du blir mor..

Du forandrer jo problemstillingen.

Trådstarter har barn (som muligens ikke er hjemme i helga), naboene hennes har ikke.

Det at man forstår at naboen har fest, trenger ikke bety at den er så støyende at det er umulig å få sove.

Fortsetter under...

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• morsan

11

• laban

8

• Axcia

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest jepp, mener jeg.

Du forandrer jo problemstillingen.

Trådstarter har barn (som muligens ikke er hjemme i helga), naboene hennes har ikke.

Det at man forstår at naboen har fest, trenger ikke bety at den er så støyende at det er umulig å få sove.

Jeg kunne vært hennes nabo og hun hadde fortsatt ikke brydd seg for mine ønsker , det er jo essensen i det hele.

En lapp om festen som skal komme, hjelper bare ikke på at en nabo vil synes det er storartet.. sorry. Jeg har ikke lyst til å være delaktig på andres fester på natten.

Og jeg kan fortsatt ikke skjønne at det skal være så viktig at det forblir bråkete og høy musikk etter klokka 24. De har jo allerede fått festet i mange timer før dette, og DET er ikke det jeg klager over i denne tråden.

Jeg forstår det nemlig slik at det høylytte selskapet skal fortsette utover natten, og da vet man jo at en slik fest ofte ikke ender før mot morrakvisten i verste fall. Ellers så hadde jo ikke trådstarter trengt å sette opp lapp.

Jeg kunne vært hennes nabo og hun hadde fortsatt ikke brydd seg for mine ønsker , det er jo essensen i det hele.

En lapp om festen som skal komme, hjelper bare ikke på at en nabo vil synes det er storartet.. sorry. Jeg har ikke lyst til å være delaktig på andres fester på natten.

Og jeg kan fortsatt ikke skjønne at det skal være så viktig at det forblir bråkete og høy musikk etter klokka 24. De har jo allerede fått festet i mange timer før dette, og DET er ikke det jeg klager over i denne tråden.

Jeg forstår det nemlig slik at det høylytte selskapet skal fortsette utover natten, og da vet man jo at en slik fest ofte ikke ender før mot morrakvisten i verste fall. Ellers så hadde jo ikke trådstarter trengt å sette opp lapp.

Jeg synes fortsatt at du forandrer på problemstillingen.

Vi vet ingenting om hvordan saken ville vært løst hvis naboene hadde hatt småbarn. Jeg synes ikke det er utenkelig at trådstarter hadde hatt et annet forhold til naboene dersom begge parter hadde hatt barn. Men dette blir jo uansett bare hypoteser, det er ingen småbarn som blir forstyrret i dette tilfellet.

Det står heller ingen steder at det kommer til å bli direkte bråk, verken før eller etter kl. 24. I hvert fall ikke slik at det er umulig å sove.

Det er snakk om å varsle på forhånd i tilfelle de kommer til å _merke det_, for å være sikker på at de ikke benytter anledningen til å få noe nytt å klage på - i tillegg til den utilgivelige synden det er å ha litt langt gress.

Det er i hvert fall slik jeg tolker det. Du leser tydeligvis noe annet.

Men denne festen omfatter verken deg eller meg, så jeg avslutter fra min side nå.

Det du mener er at ingen andre av naboene har fest, men kun du som ikke har hatt fest noensinne? Hos meg finnes det mange naboer og når man legger sammen festene i løpet av et år på alle sammen, så blir det noen våkenetter sant?

Det er bare så innmari rart at det skal være så vanskelig for deg og de fleste her inne på tråden virker det som, ; å ta hensyn etter midnatt?!!

Flott holdning til dine medmennesker. Jeg prøver å forklare at det er barn det er snakk om, men det driter du langt i. håper du ikke opplever det samme problemet når du blir mor..

Til din informasjon har jeg barn. To stykker. Og vi har ALDRI vært plaga med naboenes festing. At folk sitter ute sammen på kveldene om sommeren og koser seg synes jeg er hyggelig, ikke plagsomt.

Jeg synes fortsatt at du forandrer på problemstillingen.

Vi vet ingenting om hvordan saken ville vært løst hvis naboene hadde hatt småbarn. Jeg synes ikke det er utenkelig at trådstarter hadde hatt et annet forhold til naboene dersom begge parter hadde hatt barn. Men dette blir jo uansett bare hypoteser, det er ingen småbarn som blir forstyrret i dette tilfellet.

Det står heller ingen steder at det kommer til å bli direkte bråk, verken før eller etter kl. 24. I hvert fall ikke slik at det er umulig å sove.

Det er snakk om å varsle på forhånd i tilfelle de kommer til å _merke det_, for å være sikker på at de ikke benytter anledningen til å få noe nytt å klage på - i tillegg til den utilgivelige synden det er å ha litt langt gress.

Det er i hvert fall slik jeg tolker det. Du leser tydeligvis noe annet.

Men denne festen omfatter verken deg eller meg, så jeg avslutter fra min side nå.

''Det står heller ingen steder at det kommer til å bli direkte bråk, verken før eller etter kl. 24. I hvert fall ikke slik at det er umulig å sove.

''

Thank you...

Gjest Nickløsheletiden

En nat med sov i ro i ørene må da vel gå greit?

Annonse

''Jeg har hatt naboer som var mugne fordi de mislikte at det flyttet inn "yngre" folk som ikke hadde bodd der siden bygningene ble oppført på tidlig 60-tall og likevel levde som normalt i stedet for å late som om de bodde på urinnvånernes nåde,''

LOL!

Hjelp, en av mine tidligere naboer spøker i en bygård på beste vestkant!

http://www.na24.no/article2989141.ece

Dette MÅ bare være gjenferdet til han som ikke aksepterte at utekranen var på deling...

Hjelp, en av mine tidligere naboer spøker i en bygård på beste vestkant!

http://www.na24.no/article2989141.ece

Dette MÅ bare være gjenferdet til han som ikke aksepterte at utekranen var på deling...

Jøss!!

Jeg skjønner at man reagerer på naboer som bryter seg inn i ens bod og tar seg til rette, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Kristin Moe vil samarbeide med naboen for å få stoppekrana flyttet??

Det kan da umulig være en stor jobb. Men man kan jo undre seg over hva stoppekrana gjorde der i utgangspunktet...

Mulig denne naboen var ekstremt dårlig til å forklare seg, og kjeftet og smelte uten at det var lett å skjønne hva han var ute etter - slik forstår jeg ihvertfall Kristin Moes omtale av dette. Og naboer eller andre som bare tar ting i verste mening og kjefter i vei fremfor å rette en høflig anmodning er ille.

Samtidig har jeg mine absolutte tvil når det gjelder Kristin Moes ønske og evne til å løse ting på en enkelt måte. Det var jo en sakk for noen år siden der hun fikk tilslaget på et hus (Bygdøy?) for deretter å kreve et kraftog prisavslag på et område som ikke hadde noen betydning for hennes bruk av huset (tror hun rev det etter å ha vunnet saken...)

Gjest ikke muggen

Spørr først de nærmeste naboer om det er greit om det blir litt støy. Det er ingen selfølge at man bare kan bråke i vei selv om en har gitt nabovarsel. Det er ikke lovlig en gang å støye etter kl. 23.00. Evt. bør det stå i nabovarselen om de synes det er greit og gi beskjed om det ikke er greit.

Selv jobber jeg annehver helg. Slikt bråå fra naboer er helt forferdelig når jeg skal på jobb kl.07.30 og jeg var ferdig med vakten kl. 22.30 på kvelden. Jeg har ikke sjangs en gang til å få sove om noen har fest i nabolaget og har derfor vurdert å ringe politiet en annen gang det skjer. Jeg har en ansvarfull jobb og er helt avhengig av søvn for å få gjort det som kreves i min jobb.

Gjest ikke muggen

Jeg ville heller sagt stikk motsatt:

Hvis man ikke tåler å måtte ta hensyn til naboer, så bør man vel heller ikke bosette seg i en blokk, eller andre steder hvor man har naboene tett innpå på seg?

Helt enig. Tenkte akkuratt det samme.

Jøss!!

Jeg skjønner at man reagerer på naboer som bryter seg inn i ens bod og tar seg til rette, men jeg forstår ikke hvorfor ikke Kristin Moe vil samarbeide med naboen for å få stoppekrana flyttet??

Det kan da umulig være en stor jobb. Men man kan jo undre seg over hva stoppekrana gjorde der i utgangspunktet...

Mulig denne naboen var ekstremt dårlig til å forklare seg, og kjeftet og smelte uten at det var lett å skjønne hva han var ute etter - slik forstår jeg ihvertfall Kristin Moes omtale av dette. Og naboer eller andre som bare tar ting i verste mening og kjefter i vei fremfor å rette en høflig anmodning er ille.

Samtidig har jeg mine absolutte tvil når det gjelder Kristin Moes ønske og evne til å løse ting på en enkelt måte. Det var jo en sakk for noen år siden der hun fikk tilslaget på et hus (Bygdøy?) for deretter å kreve et kraftog prisavslag på et område som ikke hadde noen betydning for hennes bruk av huset (tror hun rev det etter å ha vunnet saken...)

Jeg forbinder også henne med krangel.

Jeg er i tillegg litt opphengt i vannkraner og eldre menn.

Hos oss løste det seg til slutt, etter at saken ble tatt opp på generalforamlingen i sameiet. Vi unngikk derfor å bry rettsapparatet, som burde ha viktigere ting å ta seg av.

Jeg ville heller sagt stikk motsatt:

Hvis man ikke tåler å måtte ta hensyn til naboer, så bør man vel heller ikke bosette seg i en blokk, eller andre steder hvor man har naboene tett innpå på seg?

De færreste klarer vel å leve 100% "støyfritt" hver eneste dag i flere år!

Og her snakker vi ikke akkurat om folk som har behov for å holde holder fester til langt på natt hver eneste helg, ( hadde det vært tilfelle, så hadde jeg vært enig i at man burde bosatt seg annerledes)

Det handler om "normalt rolige mennesker" som for en gangs skyld skal ha en fest, og dermed varsler naboene om dette på forhånd.

Det burde ikke være for mye forlangt at naboene kan tolerere såpass. Og i motsatt fall, vil jeg si at det er naboen som er den "urimelige" part når det gjelder toleranse og hensyn...

Jeg forbinder også henne med krangel.

Jeg er i tillegg litt opphengt i vannkraner og eldre menn.

Hos oss løste det seg til slutt, etter at saken ble tatt opp på generalforamlingen i sameiet. Vi unngikk derfor å bry rettsapparatet, som burde ha viktigere ting å ta seg av.

Jeg merker at det har sine absolutte fordeler med egen kran ;-)

Vår "verste kranhistorie" var fra da vi skulle skifte bekledning på hytta, og snekkerne presterte å spikre hele utekrana inn i veggen! ;-) Var visst for mye jobb å tilpasse hull i den ene planken ja...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...