Gå til innhold

Hvilken AD liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg er ganske fornøyd med Noritren. Det er den gamle typen antidepressiva, de såkalt tricykliske. Det sies at de skal gi mer bivirkninger, men jeg syntes jeg fikk mer bivirkninger av å gå på cipralex (trøtthet, forstoppelse og økt matlyst). Noen som har bedre erfaring med noen ad enn andre?

Skrevet

Vi er svært forskjellige. Hva som passer oss er individuelt og du har best effekt på et tca.

Personlig - før jeg ble diagnostisert bipolar/begynte på litium hadde jeg best antidepressiv effekt av Efexor og Cymbalta. Det dumme var at jeg også fikk et par uheldige bivirkninger - dog ikke så ille at jeg ikke kunne leve med de. Fikk høyt blodtrykk og måtte bruke medisin mot det - men heller det enn depresjon.

Cipralex ble jeg flat av, og jeg fikk søvnproblemer av den.

Det er bra du har funnet noe som ser ut til å virke for deg, håper det fortsetter slik :-)

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Vi er svært forskjellige. Hva som passer oss er individuelt og du har best effekt på et tca.

Personlig - før jeg ble diagnostisert bipolar/begynte på litium hadde jeg best antidepressiv effekt av Efexor og Cymbalta. Det dumme var at jeg også fikk et par uheldige bivirkninger - dog ikke så ille at jeg ikke kunne leve med de. Fikk høyt blodtrykk og måtte bruke medisin mot det - men heller det enn depresjon.

Cipralex ble jeg flat av, og jeg fikk søvnproblemer av den.

Det er bra du har funnet noe som ser ut til å virke for deg, håper det fortsetter slik :-)

Hei, bare et spørsmål men du behøver ikke svare hvis du ikke har lyst.

Går selv på Efexor (225) og det er mulig den skal seponeres. Men har hørt at det kan være vanskelig å seponere den. Har du noe erfaring/kunnskap om det?

Skrevet

Går selv på Efexor (225) og det er mulig den skal seponeres. Men har hørt at det kan være vanskelig å seponere den. Har du noe erfaring/kunnskap om det?

Kjenner ikke til den, men generelt gis det råd om å seponere over minst tre måneder. Det er svar jeg husker er gitt fra NHD.

Gjest nope. ikke nå
Skrevet

Jeg har seponert Efexor, og det går helt fint dersom du tar det over laaaaang tid. Jeg kuttet raskt ned fra 150 til 75, men de siste 75 brukte jeg 1 mnd på.

Jeg prøvde å kutte raskt, men da fikk jeg ilinger i hodet og ble veldig aggressiv. Når jeg brukte lang tid og seponerte litt og litt, gikk det helt fint. Merket veldig lite til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...