Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Sjekking og sånt....

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over at det er en del smådesperate menn på diverse sjekkesider. Jeg registrerte meg engang i tiden på Spraydate, og fikk ikke så mye som en respons fra en eneste kvinne.

Jeg sa dette til en venninne på MSN, og hun lagde seg da en profil for moroskyld. Mens jeg hadde en god og beskrivende profil, gjorde ikke hun noe annet enn å registrere seg, dog krysset hun av for at hun var kvinne. Ingen alder, ingenting om henne, ikke så mye som et beskrivende ord.

I løpet av en time hadde hun fått mange dusin henvendelser fra menn, der mange blant annet skrev at hun hørtes så hyggelig ut. :)

Så ja - det er nok mye rart der ute.

Men det at dere kvinner opplever desperate menn på sånne steder mens vi menn ikke får respons i det hele tatt, trenger ikke tyde på at brorparten av mannfolka på disse stedene er desperate. Det vil likevel se sånn ut for dere da dere vil få 100 desperate meldinger i løpet av 1 time.

Skikkelig folk drukner jo i galskapen, og for dere som får så hinsides mye respons, må det i hvert fall se galt ut.

Nå har togli tydligvis svart denne mannen, og han er hyggelig tilbake. Det skulle bare mangle. Hun er sannsynligvis den eneste som har svart på en henvendelse fra ham noen gang, og siden han ikke vil miste den første som endelig ikke ignorerte ham, svarer han raskt på meldinger.

Jeg tror menn og kvinner opplever denne typen steder veldig forskjellig.

Datteren min (hun er voksen og vet godt hva hun driver med) har flere ganger demonstrert den effekten for meg. Hun logger seg inn på en sånn halvslapp skravlesjekkeside, kaller seg Blond17 el.l. og sier noe sånt som "Heihei, er det noe liv her?" Etter fem minutter har hun fått en sverm rundt seg som fluer rundt en hestebæsj, og de fleste spør om hun vil være med over på en mer privat linje, i tillegg til at de vil vite puppestørrelsen hennes og hva hun har på seg.

Det er ganske patetisk, men også litt underholdende. Hun trykker stort sett "Ignore" og svarer litt fjollete. De holder på like standhaftig.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

11

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

8

• Holmes

7

Mest aktive i denne tråden

Det skal sies at det faktisk finnes noen innpåslitne kvinnfolk på slike steder også. Et par ganger måtte jeg bruke utestemmen for å forklare at de ikke kunne få mobilnummeret mitt og at jeg ikke var klar for å møte dem.

De det gjaldt var minst 10år eldre enn meg, jeg tror det var morsinstinktet deres som kicka inn.

Det er ikke såkalte cougars da? Da er det helt klart alt annet enn morsinstinktet som slår inn.. :P

Jeg vet ikke om jeg skal bli smigret eller hva, når jeg får brev fra "småtroll" på 19 som gjerne kaller seg milf-lover og lignende (BARE et eksempel, vet ikke om noen faktisk kaller seg akkurat det). På den ene sida så tyder jo det på at jeg er "tagbar" :P Men på den andre siden.. MILF? Det er Stiffler's mom, det.. og hun er jo sikkert 15-20 år eldre enn meg!

Datteren min (hun er voksen og vet godt hva hun driver med) har flere ganger demonstrert den effekten for meg. Hun logger seg inn på en sånn halvslapp skravlesjekkeside, kaller seg Blond17 el.l. og sier noe sånt som "Heihei, er det noe liv her?" Etter fem minutter har hun fått en sverm rundt seg som fluer rundt en hestebæsj, og de fleste spør om hun vil være med over på en mer privat linje, i tillegg til at de vil vite puppestørrelsen hennes og hva hun har på seg.

Det er ganske patetisk, men også litt underholdende. Hun trykker stort sett "Ignore" og svarer litt fjollete. De holder på like standhaftig.

Når dere kvinner ser hvor mye rart det er på denne typen sjekkesteder, er det ikke det minste rart hvis dere blitt litt mørkredde. ;)

Har i alle fall merket meg i virkeligheten og på nett at menn er veldig innbilske. Hvis en kvinne ikke avviser dem og svarer høflig på spørsmålene,

at hun hilser når hun ser han (av høflighet) så tror han at hun er interessert...

Enkelte menn må faktisk ha det svart på hvitt at du ikke er interessert.

Gjest neiiiiiiiiii

Jeg svarer nesten ikke på henvendelser fra fremmede på nettby lenger. Det virker som alle tror der at man er der for å sjekke. Ofte er første spørsmål: "er du singel?" Som om jeg automatisk er interessert dersom jeg er singel? Eller som om det å være singel har noe med årsaken til at man er der i det hele tatt!

Jeg er rimelig overbevist om at han du forteller om, kommer til å eskalere til å bli mer intens og kontaktsyk. Og etterhvert hinte fram noe.. det kommer til å begynne med at han nevner noe om å savne an armkrok, og at kveldene blir lange i mørketida når man er singel.Sann mine ord! ;-)

Amen for den da, og selv om du har lagt ut bilde av deg og mannen din og skrevet med store bokstaver: Jeg er gift trebarnsbor og ikke interessert i flørt osv...

så får du jaggu henvendelser.

Hei du var søt, er du singel?

Hallo! Har du ikke lest profilen/sett bildene?

snakk om desperate menn...

men de må jo prøve seg vettu.

Og enkelte driter i om du er gift,

for det kan jo hende at du er interessert i noe på si vettu....

Ja, jeg var redd for det...

(Har dessuten erfaring med en jeg kjenner som var ekspert på munnavlesing. Vi var på båttur, og med en kikkert fikk jeg del i mange artige samtaler som utspilte seg på nærmeste strand)

Hehe, det er faktisk ganske kult å kunne munnavlese, ja ;)

Annonse

Det er jo nettopp det jeg sier om å legge til side kvinnelige tolkegreier. ;)

Jeg tror nok de fleste menn som er på Nettby eller lignende steder er vant med kvinner det ikke blir noe mer med. Det er de færreste det blir noe mer med. Du skriver til og med at han har kvinnelige venner der inne.

Jeg antar det hadde vært litt pinlig for ham hvis de som står som vennene hans alle var jenter han ville til køys med. ;)

Men du har i det minste en fin og innbilsk innstilling. Det er bra! :)

;-P

Jeg har opplevd at et par personer på fb tror jeg er ute etter en flørt, selv om jeg er haket ut som gift. Han ene tolket det dithen at kvinner som skriver på fb med andre menn er ute etter noe mer. Jeg hadde ikke flørtet med han i det hele tatt, så det var litt ubehagelig da han nesten ble hissig pga min manglende respons.

Usj, noen eier ikke sosiale antenner....

Det som sjokkerer meg er også at da jeg var gift fikk jeg endel henvendelser (nettby) fra folk (både damer og menn) som lovet full diskresjon osv.... *spy*

Har i alle fall merket meg i virkeligheten og på nett at menn er veldig innbilske. Hvis en kvinne ikke avviser dem og svarer høflig på spørsmålene,

at hun hilser når hun ser han (av høflighet) så tror han at hun er interessert...

Enkelte menn må faktisk ha det svart på hvitt at du ikke er interessert.

Tror kanskje det.... men det virker liksom så pinlig å si at man ikke er interessert dersom fyren faktisk bare ønsker å ha en normal samtale ;)

Det skal jaggu ikke være lett ;)

Tror kanskje det.... men det virker liksom så pinlig å si at man ikke er interessert dersom fyren faktisk bare ønsker å ha en normal samtale ;)

Det skal jaggu ikke være lett ;)

Du får i en bisetning hinte noe om din kjære.... selv om du kanskje ikke har en "kjære"? Så skjønner han at du ikke er interessert.

F.eks. Jeg og forloveden skal en tur til Egypt i mai....

Du får i en bisetning hinte noe om din kjære.... selv om du kanskje ikke har en "kjære"? Så skjønner han at du ikke er interessert.

F.eks. Jeg og forloveden skal en tur til Egypt i mai....

Hehe, smart ;-P

Problemet med han som er litt i siget akkurat nå er at han er kompis av min fetter, så spørs om hele slekta hadde begynt å ringe meg om et par dager dersom jeg hinta om en kjæreste e.l. ;-P

Jeg synes det er naturlig å svare hyggelig på slike henvendelser, så lenge det bare er vanlig konversasjon. Men blir han flørtete eller kontakter deg hver dag, kan du jo gjerne la være å svare litt. Blir han helt direkte flørtete kan du jo svare noe sånt som at du føler deg usikker på hva han vil, men at han bør vite at du ikke er interessert i noe mer.

Synes det er trist, og litt typisk norsk, om vanlig høflighet blir tolket som man er interessert i et forhold. Ikke rart utlendinger synes nordmenn er fjerne og kalde...

Jeg synes det er naturlig å svare hyggelig på slike henvendelser, så lenge det bare er vanlig konversasjon. Men blir han flørtete eller kontakter deg hver dag, kan du jo gjerne la være å svare litt. Blir han helt direkte flørtete kan du jo svare noe sånt som at du føler deg usikker på hva han vil, men at han bør vite at du ikke er interessert i noe mer.

Synes det er trist, og litt typisk norsk, om vanlig høflighet blir tolket som man er interessert i et forhold. Ikke rart utlendinger synes nordmenn er fjerne og kalde...

Det er litt sånn jeg tenker også... at hyggelige henvendelser bør man svare på, så får man heller gi beskjed dersom man begynner å innse at vedkommende kanskje vil noe mer...

Folk er jo så forskjellige, og jeg er en type som liker å prate med folk uten at det ligger noe mer bak det.

Annonse

Jeg er ikke enig.

Jeg var på en sånn sjekkenettside for lenge siden. Jeg fikk ganske så mange mail om dagen, med spørsmål om hvordan dagen min har vært, hva jeg liker å gjøre osv. Skulle jeg virkerlig svart på alle disse for å være høflig når jeg absolutt ikke var interessert? Og svarer man får man jo selvfølgelig flere svar tilbake, på toppen av de nye mailene man får. Det går jo ikke..

Forøvrig heter det jo sjekkenettside for en grunn :) Folk er som regel ikke inne der med hensikt om å småprate og la det bli med det;) Da mener jeg forøvrig ikke at alle er ute etter sex, det er det mange som ikke er, men de fleste er ute etter noe mer enn hyggelig småprat.

Jeg er ikke enig.

Jeg var på en sånn sjekkenettside for lenge siden. Jeg fikk ganske så mange mail om dagen, med spørsmål om hvordan dagen min har vært, hva jeg liker å gjøre osv. Skulle jeg virkerlig svart på alle disse for å være høflig når jeg absolutt ikke var interessert? Og svarer man får man jo selvfølgelig flere svar tilbake, på toppen av de nye mailene man får. Det går jo ikke..

Forøvrig heter det jo sjekkenettside for en grunn :) Folk er som regel ikke inne der med hensikt om å småprate og la det bli med det;) Da mener jeg forøvrig ikke at alle er ute etter sex, det er det mange som ikke er, men de fleste er ute etter noe mer enn hyggelig småprat.

Men Nettby er ikke en sjekkenettside. Jeg har f.eks. unngått å ha profil på Blink fordi jeg regner med det er et sjekkested?

Jeg får masse henvendelser og svarer kanskje på 1 av 20... de jeg svarer er de som kommer med noe jeg har interesse av å svare på (felles kjente etc.)

Men Nettby er ikke en sjekkenettside. Jeg har f.eks. unngått å ha profil på Blink fordi jeg regner med det er et sjekkested?

Jeg får masse henvendelser og svarer kanskje på 1 av 20... de jeg svarer er de som kommer med noe jeg har interesse av å svare på (felles kjente etc.)

Ok jeg har aldri vært innom nettby, så jeg aner ikke hva slags sted det egentlig er :-)

Ok jeg har aldri vært innom nettby, så jeg aner ikke hva slags sted det egentlig er :-)

Der er folk i alle aldre - fra 9-70 har jeg inntrykk av ;) Men ikke skjønner jeg at barn får lov å være der siden alle kan komme inn på ens profil.... Bedre med FB faktisk...

Jeg er ikke enig.

''Jeg var på en sånn sjekkenettside for lenge siden. Jeg fikk ganske så mange mail om dagen, med spørsmål om hvordan dagen min har vært, hva jeg liker å gjøre osv''

Jeg anser ikke Facebook som en sjekkenettside. Er man på et typisk dating- eller sjekkenettsted blir jo kommunikasjonen en litt annen, og da er jeg enig med deg.

''Jeg var på en sånn sjekkenettside for lenge siden. Jeg fikk ganske så mange mail om dagen, med spørsmål om hvordan dagen min har vært, hva jeg liker å gjøre osv''

Jeg anser ikke Facebook som en sjekkenettside. Er man på et typisk dating- eller sjekkenettsted blir jo kommunikasjonen en litt annen, og da er jeg enig med deg.

Men snakker vi om facebook? Jeg har ikke sett facer'n nevnt not sted her:)

Men snakker vi om facebook? Jeg har ikke sett facer'n nevnt not sted her:)

''Men snakker vi om Facebook''"

Innledningsvis sier togli: ''Når man får hyggelige brev fra en bestemt fyr på FB/Nettby e.l. (jeg er ikke der for å sjekke opp noen) og svarer hyggelig tilbake... ''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...