Gå til innhold

Så immari deprimert nå.

Anbefalte innlegg

Gjest gammel traver
Skrevet

Er veldig deprimert og sliter med stor angst. Gikk et halvt år uten antidepressiva og ble alvorlig psyk. Har nå gått tilbake på Cipralex, nå 15 mg. Følte meg bra den første tiden, men de siste ukene hr jeg fått økt angst og depresjon. Jeg går også på Seroquel 300X2 (økt fra 400 forrigeuke). Jeg går også på Lamctal 250*2.

Jeg pleier ikke å slite med panikkangst, men nå har det blitt så ille at jeg nesten ikke tør å dra noe sted i tilfelle jeg skulle få panikk.

Jeg venter på svar fra DPS'hvor det har blitt søkt om noen timer for meg. Er det noe jeg og fastlegen kan gjøre i mellomtiden?

Skrevet

Har du prøvd å trene, løpe, ta deg skikkelig ut så du blir veldig sliten?

Skrevet

Bipolar?

Kanskje antidep ikke er tilstrekkelig for deg. Selv må jeg ha litium ved siden av Lamictal og Seroquel. Så langt har jeg ikke behøvd antidepressiva på denne kombinasjonen.

Men mot angst er det jo SSRI-ene de skryter av da. Man kan vel gå opp i 20mg Cipralex, men jeg synes du skal snakke med fastlegen din om det. Siden du har det så vondt at det blir vanskelig for deg å komme ut, synes jeg fastlegen burde ha grunn god nok til å legge press på DPS - purre på de og si at du virkelig må ha hjelp nå. Ellers skal jo fastleger kunne om SSRI-bruk og. Fastlegen din kan også event. ringe en psykiater for å få veiledning.

Skrevet

Bipolar?

Kanskje antidep ikke er tilstrekkelig for deg. Selv må jeg ha litium ved siden av Lamictal og Seroquel. Så langt har jeg ikke behøvd antidepressiva på denne kombinasjonen.

Men mot angst er det jo SSRI-ene de skryter av da. Man kan vel gå opp i 20mg Cipralex, men jeg synes du skal snakke med fastlegen din om det. Siden du har det så vondt at det blir vanskelig for deg å komme ut, synes jeg fastlegen burde ha grunn god nok til å legge press på DPS - purre på de og si at du virkelig må ha hjelp nå. Ellers skal jo fastleger kunne om SSRI-bruk og. Fastlegen din kan også event. ringe en psykiater for å få veiledning.

Det med bipolar var ingen dum ide. Jeg fikk faktisk veldig mye angst av SSRI. Eneste som hjelper meg er litium, lamictal eller AP. Det roer ned systemet, har jeg funnet ut.

Gjest gammel traver
Skrevet

Bipolar?

Fikk avslag fra DPS'en i dag. Jeg tilfredstilte ikke alle kravene. Jeg har også fått avslag fra et tyvetall privatpraktiserende behandlere. Jeg ønsker primært en lege med psykiatrikompetanse i forhold til medisiner.Men hva gjør jeg nå?

Må jeg til "opptaksprøve" på DPS'en?

Gjest gammel traver
Skrevet

Har du prøvd å trene, løpe, ta deg skikkelig ut så du blir veldig sliten?

jeg er immari sliten fysisk fra før av . sliter med å spise, og har infeksjoner i kroppen. Å gå opp trappa er nok treningsøkt for meg akkruat nå. Ellers har jeg god nytte av fysisk aktivitet. Men når helsa skranter så...

Skrevet

Kanskje prøve en annen ad? Jeg er fornøyd med Noritren. Synes den hjelper på angsten også. Gjør en mindre følsom og tar bort de negative tankene.

Skrevet

Fikk avslag fra DPS'en i dag. Jeg tilfredstilte ikke alle kravene. Jeg har også fått avslag fra et tyvetall privatpraktiserende behandlere. Jeg ønsker primært en lege med psykiatrikompetanse i forhold til medisiner.Men hva gjør jeg nå?

Finn deg en fastlege som tar problemene dine på alvor. Det har jeg funnet. De skal ha kunnskap om psykiatri og skal kunne gi medisiner som kan hjelpe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er mye fastlegen kan gjøre.

Dette innlegget er et godt eksempel på følgene av å forsøke seponering hos personer som lenge og flere ganger har hatt depresjoner.

Gjest gammel traver
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er mye fastlegen kan gjøre.

Dette innlegget er et godt eksempel på følgene av å forsøke seponering hos personer som lenge og flere ganger har hatt depresjoner.

Har fått avslag fra DPS ang behandling. Har også fått avslag fra et tyvetall privatpraktiserende psykiatere. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg vil gjerne ha en psykiater som kan følge meg opp med hensyn til medisiner. Har en bipolar lidelse, og en somatisk lidelse som også påvirker medisineringen.

Hvor mye kompetanse har en fastlege med hensyn til medisinering sammenliknet med en psykiater? Min fastlege har ingen fast psykiater som han forholder seg til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har fått avslag fra DPS ang behandling. Har også fått avslag fra et tyvetall privatpraktiserende psykiatere. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg vil gjerne ha en psykiater som kan følge meg opp med hensyn til medisiner. Har en bipolar lidelse, og en somatisk lidelse som også påvirker medisineringen.

Hvor mye kompetanse har en fastlege med hensyn til medisinering sammenliknet med en psykiater? Min fastlege har ingen fast psykiater som han forholder seg til.

Det er umulig å si noe generelt om fastlegers kompetanse på et bestemt fagområde.

Etter min mening bør alle bipolare tilbys minst en kontakt i året med psykiater/erfaren assistentlege.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Kan du evt forhøre deg om det er mulig å klage på avslaget fra DPS? NHD kjenner sikkert til slike regler og det må vel kanskje en fastlege vite også. Eller kanskje andre brukere av DOL? Når du er så dårlig som du beskriver burde du jo kunne få kompetent hjelp.

Det finnes vel også psykiatere på private klinikker tror jeg. Men det koster mer og er kanskje ikke i nærheten av der du bor.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...