Gå til innhold

NHD: Lyrica mot smerter

Gjest bekymrer meg litt

Anbefalte innlegg

Gjest bekymrer meg litt
Skrevet

Min far bruke lyrica mot nervesmerter. Dette er jo en medisin som enkelte mener vil bli et B-preparat med tider og stunder. Jeg lurer på om han har de samme mulighetene som menneske med angst til å kunne få utsetningsproblemer. En del mennesker sliter tydeligvis med å slutte med denne. Eller blir virkningsmekanismen annerledes for de som bruker den utelukkende mot smerter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nervesmerter er vanligvis en varig/kronisk tilstand. Slik sett blir evt problem med seponering/avslutning av medisinering lite relevant da personen sannsynligvis trenger varig behandling.

Lyrica brukt på dette grunnlag ville jeg ikke vært redd for.

Skrevet

Hei, bare et tips.

Jeg vet at i den tilfeller er det mulig å prøve sakral nervestimulering mot den slags type smerter. Det innebærer at en opererer inn en Pacemaker for å regulere smertesignalene. Dette er en ganske ny metode. Jeg står på venteliste selv, for å forsøke dette. Aner ikke om din far er kandidat, for dette, men det er jo også mulig å ta opp med fastlegen.

Lykke til :)

Gjest bekymrer meg litt
Skrevet

Nervesmerter er vanligvis en varig/kronisk tilstand. Slik sett blir evt problem med seponering/avslutning av medisinering lite relevant da personen sannsynligvis trenger varig behandling.

Lyrica brukt på dette grunnlag ville jeg ikke vært redd for.

Ja, du har vel dessverre rett i det.

Takk for svar.

Gjest bekymrer meg litt
Skrevet

Hei, bare et tips.

Jeg vet at i den tilfeller er det mulig å prøve sakral nervestimulering mot den slags type smerter. Det innebærer at en opererer inn en Pacemaker for å regulere smertesignalene. Dette er en ganske ny metode. Jeg står på venteliste selv, for å forsøke dette. Aner ikke om din far er kandidat, for dette, men det er jo også mulig å ta opp med fastlegen.

Lykke til :)

Tusen takk for tips. Det høres interessant ut. Per i dag bruker han også tramadol mot smertene, men han har likevel mye smerter som forringer livskvaliteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...