Gjest bekymrer meg litt Skrevet 22. september 2010 Skrevet 22. september 2010 Min far bruke lyrica mot nervesmerter. Dette er jo en medisin som enkelte mener vil bli et B-preparat med tider og stunder. Jeg lurer på om han har de samme mulighetene som menneske med angst til å kunne få utsetningsproblemer. En del mennesker sliter tydeligvis med å slutte med denne. Eller blir virkningsmekanismen annerledes for de som bruker den utelukkende mot smerter? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Nervesmerter er vanligvis en varig/kronisk tilstand. Slik sett blir evt problem med seponering/avslutning av medisinering lite relevant da personen sannsynligvis trenger varig behandling. Lyrica brukt på dette grunnlag ville jeg ikke vært redd for. 0 Siter
Gjest profiler Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Hei, bare et tips. Jeg vet at i den tilfeller er det mulig å prøve sakral nervestimulering mot den slags type smerter. Det innebærer at en opererer inn en Pacemaker for å regulere smertesignalene. Dette er en ganske ny metode. Jeg står på venteliste selv, for å forsøke dette. Aner ikke om din far er kandidat, for dette, men det er jo også mulig å ta opp med fastlegen. Lykke til 0 Siter
Gjest bekymrer meg litt Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Nervesmerter er vanligvis en varig/kronisk tilstand. Slik sett blir evt problem med seponering/avslutning av medisinering lite relevant da personen sannsynligvis trenger varig behandling. Lyrica brukt på dette grunnlag ville jeg ikke vært redd for. Ja, du har vel dessverre rett i det. Takk for svar. 0 Siter
Gjest bekymrer meg litt Skrevet 23. september 2010 Skrevet 23. september 2010 Hei, bare et tips. Jeg vet at i den tilfeller er det mulig å prøve sakral nervestimulering mot den slags type smerter. Det innebærer at en opererer inn en Pacemaker for å regulere smertesignalene. Dette er en ganske ny metode. Jeg står på venteliste selv, for å forsøke dette. Aner ikke om din far er kandidat, for dette, men det er jo også mulig å ta opp med fastlegen. Lykke til Tusen takk for tips. Det høres interessant ut. Per i dag bruker han også tramadol mot smertene, men han har likevel mye smerter som forringer livskvaliteten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.