Gå til innhold

NHD: Går dette an?

Anbefalte innlegg

Gjest uten et nick
Skrevet

Jeg har hatt en del stress rundt meg i det siste. Har alltid reagert litt rart på stress. Denne gangen har det vært rare lukter, ting som forandrer seg (kan se et veldig rart dyr, mens det egentlig er skjorta til mannen ol.), tankene stopper veldig opp, jeg får masse kommentarer på at jeg er rar, ikke følger med, ukontaktbar, glemsk, ukonsentrert, gjør mange rare ting osv, osv. Dette kan vare i et par-tre uker.

Er dette psykosesymptomer, eller kan jeg rett og slett være så rar kun pga stressbelastninger? Flere her inne som er sånn?

Skrevet

Syns du skal sørge for at du sover godt om natten og ellers roer ned. Spis ordentlig. Man vil ikke utfordre psykoseskjebnen.

Skrevet

Syns du skal sørge for at du sover godt om natten og ellers roer ned. Spis ordentlig. Man vil ikke utfordre psykoseskjebnen.

Støttes.

Har ikke helt kompetansen til å si om du er i psykosefare. Dersom du har hatt psykoser med lignende opplevelser, burde det være grunn til å ta det opp med legen eller behandleren din .

Jeg reagerer også merkelig på stress noen ganger, uten å ha psykoseproblematikk. Tro at noen står bak meg, nesten på skuldra mi for å glo i en sånn grad at jeg bare må bråsnu meg, jeg kan føle at noen pirker meg på ryggen. Skvetter og snur meg, og selvsagt er det ingen der. Generelt skvetten. Om kroppen er utslitt av både stress og søvnmangel får jeg også lett fysisk ubehag. Plutselige rykninger i små deler av kroppen f.eks. Er litt rart. Jeg kan se lyn for øynene, og selvsagt blir konsentrasjonen og evnen til å holde fokus ganske negativt påvirket.

Stress er ikke bra, vi reagerer forskjellig på det. Når det gjelder mine reaksjoner som beskrevet, så kommer de etter virkelig kraftig stress - ikke bare etter en dårlig natt eller at jeg gruer meg til noe. Jeg er rart skrudd sammen, og det er vi nok flere om ;)

Gjest uten et nick
Skrevet

Takk, ja, jeg har etterhvert litt mere anledning til å stresse ned. Merker at ting har roet seg litt. Heldigvis. Litt ille dette at jeg blir slik, det sier jo også noe om hvor lite jeg tåler i forhold til å evt komme meg ut i arbeid. Helv... (unnskyld)

Gjest uten et nick
Skrevet

Støttes.

Har ikke helt kompetansen til å si om du er i psykosefare. Dersom du har hatt psykoser med lignende opplevelser, burde det være grunn til å ta det opp med legen eller behandleren din .

Jeg reagerer også merkelig på stress noen ganger, uten å ha psykoseproblematikk. Tro at noen står bak meg, nesten på skuldra mi for å glo i en sånn grad at jeg bare må bråsnu meg, jeg kan føle at noen pirker meg på ryggen. Skvetter og snur meg, og selvsagt er det ingen der. Generelt skvetten. Om kroppen er utslitt av både stress og søvnmangel får jeg også lett fysisk ubehag. Plutselige rykninger i små deler av kroppen f.eks. Er litt rart. Jeg kan se lyn for øynene, og selvsagt blir konsentrasjonen og evnen til å holde fokus ganske negativt påvirket.

Stress er ikke bra, vi reagerer forskjellig på det. Når det gjelder mine reaksjoner som beskrevet, så kommer de etter virkelig kraftig stress - ikke bare etter en dårlig natt eller at jeg gruer meg til noe. Jeg er rart skrudd sammen, og det er vi nok flere om ;)

Takker, da skjønner jeg at det er flere som blir litt "smårar" ved stress. Blir litt redd jeg pga dette, det sier noe om at jeg bør rømme neste gang jeg blir utsatt for mye stress. Det verste er at jeg ikke tror på det jeg opplever selv. Jeg så jo ting som var helt bak mål og var veldig redd. Lurer på om jeg bør skifte hode eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...