Gå til innhold

anmelde trygdesnusk?

Gjest mange hensyn å ta

Anbefalte innlegg

Gjest mange hensyn å ta
Skrevet

er dette en borgerplikt? Kom med dine synspunkter

Skrevet

Det er da ingen forskjell mellom å stjele penger fra en bank, og å unndra skatt/trygdesnusk. Det er tyveri.

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er kriminalitet på linje med annet tyveri. I dette tilfellet stjeler en fra fellesskapet.

Skrevet

Det er en alvorlig anklage så håper for din skyld at det er hold i den.

Det er mange sykdommer som faktisk ikke synes utenpå. Anklager ala vedkommende er uføretrygdet men jeg så han på skitur en dag i marka holder ikke etter min mening.

Gjest rettigheter
Skrevet

Det er mange sykdommer som faktisk ikke synes utenpå. Anklager ala vedkommende er uføretrygdet men jeg så han på skitur en dag i marka holder ikke etter min mening.

Ingen som har sagt det gjelde sykdom og trygderettigheter.

Gjest ikke bare din mening :)
Skrevet

''Anklager ala vedkommende er uføretrygdet men jeg så han på skitur en dag i marka holder ikke etter min mening.''

De holder ikke etter NAV sin mening heller, så det har jo uansett ingen hensikt å komme bare med slike påstander.

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Jeg synes at man skal melde fra om dette, det er jo tross alt stjeling det dreier seg om. På den annen side skal man huske på at selv om man er ufør av en eller annen årsak, kan det være at man likevel kan utføre visse ting, som ikke går ut over sykdommen.

Når det er sagt, så er det jo ikke melder som står med bevisbyrden, man melder fra og NAV undersøker om det er snakk om trygdesnusk... tvilstilfeller skal meldes, på lik linje med melding til barnevernet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...