Gå til innhold

Har det ikke bra, men vil allikevel slutte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i løpet av noen måneder sluttet med Cipralex, kuttet ned på Seroquel fra 800 mg til 200 mg, og på welbutrin som jeg nå tar 100 mg. Nå er abstinensene på cipralex blitt borte og hvem bør jeg da redusere på nå. Fjerne Welbutrin eller gå ned til 100 mg på seroquel?

Vet det høres helt teit ut for folk at man vil slutte med medisin når man ser at det ikke går så bra. Men etter mange år er jeg nå i en fase om at jeg bare MÅ prøve. Jeg vil så gjerne klare dette og jeg biter tennene sammen. Jeg skal bevise både for meg selv, nærmeste familie og psykolog at dette skal jeg greie. Jeg står i mot, selvom det ikke alltid er like lett, og jeg takler utfordringer.

Jeg er ikke helt enkel hjemme, men håper det er en overgang. Jeg er ikke helt stabil, men håper det er en overgang. Jeg klarer ikke gråte, men håper det er en overgang. Dette må bare gå.

Flere som har erfaring med dette?

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Slik erfaring har jeg ikke. Har kun endret medisinering i samråd med lege. Men hvis du på tross av alle råd har tenkt til å slutte på engenhånd hvorfor må det skje så fort? Kan du ikke i det minste beholde de medisinene du står på nå en god stund for å se hvordan det går?

Bare en tanke..

Skrevet

Jeg kom heldigvis til slutt fram til at det er bedre å ha et normalt liv med medisiner, enn med et unormalt dårlig uten.

Men jeg har også hatt mine "må slutte"-perioder, så jeg skjønner noe av drivkraften. Likevel kunne jeg ønske at du og andre kunne lære av mine og andres) erfaringer i stedet for å styrte ut i kvikksanda selv. ;)

Det er ikke å anbefale, og det er definitivt erfaringer med dette jeg skulle ønske jeg aldri hadde hatt.

Gjest det er min mening
Skrevet

Du bør ikke gå ned på noen av medisinene dine. De aller fleste erfaringene en har med dette er at det slett ikke går bra. Det går vel som oftest rett til helvete. Det er idioti å holde på med denne eksperimenteringen, særlig med tanke på hvordan den psykiske tilstanden din er. Jeg synes virkelig du skal spare både deg selv og de rundt deg med slik vettløs eksperimentering på egenhånd.

Jeg høres kanskje litt krass ut, men mitt inntrykk er at det ikke er lett å nå inn til mennesker som skal slutte på coctailen sin fordi de vil bevise at det går bra uten. Vær så snill og slutt med det. Ta kontakt med legen din for heller å optimalisere en rett medisinering.

Skrevet

Jeg har også lyst til å slutte, men det ser ikke ut til å gå så bra når

jeg prøver. Jeg vil heller være bra med medisiner enn dårlig uten.

Skrevet

Jo, det kan hende det er en overgang. For meg har det alltid vært viktig å sove om natten, så der ville jeg safet mht hjelpemidler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...