Gå til innhold

Nervøs kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor høst og vinter var jeg veldig presset på jobb og var ikke langt fra å bli sykemeldt av ulike årsaker. I flere måneder hadde jeg en intens kløe på overarmene og skuldrene.

Da ting roet seg noe i vår og i sommer, forsvant denne kløen.

Da jeg skulle si opp jobben denne uka, gruet jeg meg ekstremt, i flere dager, og den siste dagen før jeg leverte oppsigelsen, startet kløingen på overarmene igjen - samme stikkende intense kløe.

Merkelig synes jeg, med så tett kopling mellom psykisk press/stress/ubehag og kroppslige ting! Hva er det som gjør at slike ting gir seg utslag i kløe???

Skrevet

Har du prøvd med antihistaminer?

Jeg smørte med Eurax i fjor og det hjalp litt. Xylocain liniment var det beste, selv om det svi der jeg hadde klort.

Mulig jeg prøvde med Zyrtec også, men husker ikke helt om det hjalp.

Uansett, nå er det bare bittelitt kløe igjen - er lettet nå over at jeg har overlevd å levere oppsigelsen ;-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg klør på hendene dersom jeg føler meg utilpass i en situasjon.

Jeg har litt teknikker på å roe meg ned, som jeg noen ganger bruker dersom jeg klør noe voldsomt på hendene, men som oftes er dette i situasjoner hvor jeg liksom skal følge med på hva som skjer rundt meg. Når jeg er ute av situasjonene så er kløen borte.

Moren min får voldsomme kløende utslett på beina i stessende situasjoner, sånn type eksamen, sterkt psykisk press. Når ting er over eller roer seg, forsvinner utslettet hennes.

Merkelige greier, kroppen er snodig til tider!

Gikk det bra med leveringen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...