Gå til innhold

Å møte en mann og slite psykisk

Anbefalte innlegg

Gjest sarah jessica
Skrevet

Skjønner... Du får gjøre det som føles riktig for deg :)

Men takker likevel for innspill da

:-)))

Skrevet

Jeg tenker ikke på det som "drama" egentlig... Tenker bare at det kan være ok å fortelle at man har litt "bagasje" å bære på og gjøre vedkommende forberedt på dette hvis man ikke føler for å si så mye om det med en gang. Man kan si at man har behov for å bli trygg på vedkommende før man forteller... og etterhvert kommer man ut med historien.

Men hvorfor?

Som sarah jessica sier: Samtalene rundt overgrep tar man hos terapauten. Det eneste en potensiell partner trenger å vite er det som påvirker han direkte, som flashbacks under sex.

Og hva er poenget med en oppbygging til en bekjennelse?

For det første er det ikke noe å være flau over. Noen andre gjorde noe dumt mot oss. Sånn er det. For det andre er det en partner trenger å vite så minimalt at det ikke kreves noen stor scene for å forklare det. Som alt annet ved en person, så kommer det fram litt i små drypp gjennom livet når det faller seg naturlig.

Skrevet

Men hvorfor?

Som sarah jessica sier: Samtalene rundt overgrep tar man hos terapauten. Det eneste en potensiell partner trenger å vite er det som påvirker han direkte, som flashbacks under sex.

Og hva er poenget med en oppbygging til en bekjennelse?

For det første er det ikke noe å være flau over. Noen andre gjorde noe dumt mot oss. Sånn er det. For det andre er det en partner trenger å vite så minimalt at det ikke kreves noen stor scene for å forklare det. Som alt annet ved en person, så kommer det fram litt i små drypp gjennom livet når det faller seg naturlig.

Det var Sarah Jessica som lurte på når hun burde fortelle det, så da oppfatta jeg det som at hun ønska å fortelle det? Hun trenger selvsagt ikke fortelle noe hun ikke har lyst til å dele med partneren...

Skrevet

Det var Sarah Jessica som lurte på når hun burde fortelle det, så da oppfatta jeg det som at hun ønska å fortelle det? Hun trenger selvsagt ikke fortelle noe hun ikke har lyst til å dele med partneren...

Ja, men å fortelle det nødvendige (jeg går på attføring, jeg ble misbrukt som barn og kan derfor slite litt med sexen) er en ting. En annen ting er å bygge opp mot en "avsløring" av noe stort og skummelt.

Ting er hva man gjør de til, tenker jeg :) Hvis man framstiller det som noe stort og skummelt, så blir det stort og skummelt. Jeg betviler at samboeren min hadde blitt sammen med meg om jeg framstilte barndommen min som om det var noe han "har noe med", for det har han strengt tatt ikke. Jeg er den jeg er i dag. Noen forklaringer hist og her er greit nok, men de er rett på sak og uten dramatikk.

Føleriet er jeg ferdig med - det tok jeg hos psykologen min :)

Men jeg tror vi bare er forskjellige på dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...