Gå til innhold

NHD: Kan du pls svare på tråden om....

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Adhd medisiner og slanking/rusbruk?

Dette er svært viktig for meg da jeg har en vennine som har fått tak i concerta og har psykiske problemer, men ikke adhd. Hun vil bruke dem til rus for å flykte fra problemene sine og slanke seg. Hvordan vil concerta virke på henne dersom hun sliter med litt angst, eller uro? Hva bør jeg gjøre?

Skrevet

Det er slik at hver og en av oss først og fremst har ansvaret for oss selv, og det gjelder også din venninne. Vil hun eksperimentere med dette og gjøre den dumheten, så er det hennes valg. Jeg antar du har advart, og da har du gjort ditt. Hvor ille det er har selvsagt mye med hvilke doser hun vil eksperimentere med.

Det er ikke deg selv dette gjelder? Jeg bare spør siden det av og til er slik at folk refererer til venninnen sin selv om det egentlig gjelder dem selv.

Gjest bekymret nå ja
Skrevet

Det er slik at hver og en av oss først og fremst har ansvaret for oss selv, og det gjelder også din venninne. Vil hun eksperimentere med dette og gjøre den dumheten, så er det hennes valg. Jeg antar du har advart, og da har du gjort ditt. Hvor ille det er har selvsagt mye med hvilke doser hun vil eksperimentere med.

Det er ikke deg selv dette gjelder? Jeg bare spør siden det av og til er slik at folk refererer til venninnen sin selv om det egentlig gjelder dem selv.

Nei dette er ikke meg selv, men min vennine, som jeg er bekymret for. Ja, du har nok rett i at alle har ansvar for seg selv, og jeg har advart henne ja. Men gjør hun det, er det hennes ansvar selv.

Skrevet

Nei dette er ikke meg selv, men min vennine, som jeg er bekymret for. Ja, du har nok rett i at alle har ansvar for seg selv, og jeg har advart henne ja. Men gjør hun det, er det hennes ansvar selv.

Ja, det er hennes ansvar. Du får fortsette å være en god venninne for henne selv om hun tar noen lite kloke valg. Bare være venninne. Hun er kanskje ikke så veldig voksen får jeg inntrykk av, hverken i alder eller modenhet. Man gjør noen feilsteg i løpet av livet..Og av og til må venninner se på det, og være der både før, underveis og etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...