Gå til innhold

Buspar som alternativ til benzo ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer buspar mot angst? Det nevnes knapt, ikke en lege eller psykiater har foreslått det for meg. Er de ikke effektive, hva med bivirkninger og hvor rask og hvor lenge virker de?.

Skrevet

Nei, det er vel slik at ikke så mange har god effekt av det. Men man kan selvsagt prøve. Det er vel noen som har effekt. Min psykiater sa det kunne ta lang tid før full virkning, og jeg tror han da snakket om rundt to måneder. Så skal en prøve det ut må en gå for det en stund.

Skrevet

Buspar hadde ingen virkning på meg. Kunne liksegodt ta placebo.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Jeg fikk det utskrevet da jeg selv spurte om det, men psykiateren sa, att det var egentlig ikke særlig effektivt. Eneste grunnen til att det ikke var avregistrert, var fordi enkelte hadde virkning, og att det er en medisin som er helt annerledes enn AD og Benzo, den eneste i sin klasse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det fungerer klart bedre enn ingen medisin, men ikke så godt som benzo.

For få opplever effekt fordi de ikke prøver ut stor nok dose i lang nok tid. En må nok opp på 45 mg og bruke det 3-4 uker før en kan evaluere effekten.

Skrevet

Buspar hadde null effekt på meg.

I ettertid har jeg hørt flere si det samme, og en lege sa til meg en gang at Buspar ikke er en så effektiv medisin som man håpet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...