Gå til innhold

Zyprexa??

ink1365380698

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden plaget med doble hjerteslag??? perioder med harde hjerteslag fra magen og opp i halsgropa. Ikke vondt men ekkelt. Husker ikke hva det kalles på fagspråket.Har tatt hvilenede EKG, som var helt fin.-- og legen mente dette var noe mange slet med?? Men jeg bladde iallefall opp på felleskatalogen for å se om zyprexa eller aurorix kunne gi slike bivirkninger....??? Men skjønner dårlig fagspråket:=(( Så NHD kan zyprexa 2,5 mg eller Aurorix 600 mg gi slike bivirkninger??

Og så en ting til --- jeg blir skrekkslagen hver gang jeg leser bivirkningslista på zyprexa... nå stod det til og med plutselig død? Er de virkelig så farlige som denne lange lista tilsier. Bruker 2,5 mg mot angst. Og de virker bra. Men har sannsyligvis fått forhøyet kolesterol av dem--- Hadde plutselig økt fra 5,6 til 6,9 på et halvt år uten endret kosthold. har og fått økt vekt med 8 kilo som kom på første året--fire år siden---men som har stabilisert seg.. Har prøvd å slutte men greier ikke-- blir veldig ekkel og så virker de da... Kan 2,5 mg være så farlig å ta??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kjenner ikke en eneste meningsfull, menneskelig aktivitet som ikke kan gi plutselig død. Det må vi bare leve med.

Skrevet

Jeg kjenner ikke en eneste meningsfull, menneskelig aktivitet som ikke kan gi plutselig død. Det må vi bare leve med.

Det svaret var lite tilfredstillende. Jeg vet livet er farlig - og lider under det.

Skrevet

Det svaret var lite tilfredstillende. Jeg vet livet er farlig - og lider under det.

''Jeg kjenner ikke en eneste meningsfull, menneskelig aktivitet som ikke kan gi plutselig død. Det må jeg bare leve med.''

Om du sa dette til deg selv helt til du faktisk tror på det (det er sannhet), så ville trolig zyprexa være noe du kan legge bort for alltid. Vinn-vinn med andre ord.

Skrevet

''Jeg kjenner ikke en eneste meningsfull, menneskelig aktivitet som ikke kan gi plutselig død. Det må jeg bare leve med.''

Om du sa dette til deg selv helt til du faktisk tror på det (det er sannhet), så ville trolig zyprexa være noe du kan legge bort for alltid. Vinn-vinn med andre ord.

Hadde det bare vært så vel:=)) takk for svar

Skrevet

Syns du Zyprexa hjelper mot angst? Har ikke prøvd dem selv, men "leter" etter en medisin som kan ta bort angst.

Venter på å komme til psykiater, men prøver å tenke litt selv imens. Har lurt på Sinequan også...har lest at den skal være så god mot angst. Og Lyrica har jo også vært nevnt her inne.

Jeg bruker Stesolid til vanlig, gjort det i mange år, men i det siste syns jeg ikke de har hjulpet så bra heller...så jeg bruker mindre av dem nå. Men når jeg først tar det, må jeg ta 10 mg.

Ikke så lett å slite med angst.

ink1365380698
Skrevet

Syns du Zyprexa hjelper mot angst? Har ikke prøvd dem selv, men "leter" etter en medisin som kan ta bort angst.

Venter på å komme til psykiater, men prøver å tenke litt selv imens. Har lurt på Sinequan også...har lest at den skal være så god mot angst. Og Lyrica har jo også vært nevnt her inne.

Jeg bruker Stesolid til vanlig, gjort det i mange år, men i det siste syns jeg ikke de har hjulpet så bra heller...så jeg bruker mindre av dem nå. Men når jeg først tar det, må jeg ta 10 mg.

Ikke så lett å slite med angst.

Jeg bruker og benzo preparater om dagen mot angst, og aurorix. Bruker 2,5 mg zyprexa sånn i seks tida, - og den virker akkurat som jeg blir mer likeglad-- tar bort vonde angstfølelser. (har en tendens til å gå med en vond angst klump i magen)Og så sover jeg så godt av den, men den har mange stygge bivirkninger,....så her må man velge. Jeg har og trøbbel med å slutte med den. Blir veeeldig ekkel. Men virker mot angst det gjør den. Absolutt

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker og benzo preparater om dagen mot angst, og aurorix. Bruker 2,5 mg zyprexa sånn i seks tida, - og den virker akkurat som jeg blir mer likeglad-- tar bort vonde angstfølelser. (har en tendens til å gå med en vond angst klump i magen)Og så sover jeg så godt av den, men den har mange stygge bivirkninger,....så her må man velge. Jeg har og trøbbel med å slutte med den. Blir veeeldig ekkel. Men virker mot angst det gjør den. Absolutt

Etter å ha lest om Zyprexa og dens bivirkninger tror jeg at jeg holder meg til Stesolid...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...