Gå til innhold

Søke uføretrygd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel.

Skjønner ikke hva du mener. Synes du innlegget er totalt uinteressant trenger du verken lese det eller svare på det.

Skrevet

Jeg trengte noen å dele sjokket med. Noen som kanskje mener det fortsatt er håp for meg.

Jeg har ikke lyst, men alternativet er jo aap, og det frister heller ikke. Jeg skulle ønske ordningen med tidsbegrenset uføretrygd hadde bestått, så kunne jeg gått på det noen år til for så å vurdere om det er håp for meg.

Jeg hadde også ønsket at TU fortsatte. Har fått delvis uføretrygd nå,

men har i tankene at jeg har mulighet til å si fra meg trygden og jobbe mer

hvis det blir aktuelt noen gang. Selv om du synes alt håp er ute, så tenk

på at det ikke er en endelig avgjørelse

Skrevet

Det kan være stor forskjell på utbetalingene fra avklaringspenger til

uføretrygd. Det trenger ikke å være det, men det kommer an på hvordan

du har jobbet tidligere.

Gjest hva tenker du
Skrevet

Jeg trengte noen å dele sjokket med. Noen som kanskje mener det fortsatt er håp for meg.

Jeg har ikke lyst, men alternativet er jo aap, og det frister heller ikke. Jeg skulle ønske ordningen med tidsbegrenset uføretrygd hadde bestått, så kunne jeg gått på det noen år til for så å vurdere om det er håp for meg.

Du m huske at en uføreytelse trenger ikke vare evig selv om den ikke kalles tidsbegrenset. Da blir det kanskje ikke så skremmende?

Eventuelt søker du en AAP og tenker inne i hodet ditt at det er en TU. Det er vel ikke s viktig akkurat hva den heter, men det stilles kanskje sterkere krav til aktivitet på en AAP?

Jeg kjenner deg dessverre ikke godt nok til å si hva du skal gjøre akkurat ut ifra din situasjon.

Gjest hva tenker du
Skrevet

Jeg har snakket ganske mye med både fastlege og behandler om dette. De er begge veldig klare på at uføretrygd er det rette. Og de sier begge veldig klart at det ikke trenger å være for alltid. Jeg vet jeg ikke er klar for arbeidsrettede tiltak, og det vil ta tid før jeg blir det, om jeg noen gang blir det. Men jeg fikk veldig følelsen av at alt håp er ute for meg.

''Jeg vet jeg ikke er klar for arbeidsrettede tiltak, og det vil ta tid før jeg blir det, om jeg noen gang blir det.''

Da høres det ut som en uføre er det rette nå.

''Men jeg fikk veldig følelsen av at alt håp er ute for meg.''

Det må du huske at det ikke er. En uføreytelse kan ogs gjøres om dersom tingene forandrer seg :)

Skrevet

Tror nok at den dagen du begynner å tjene penger på arbied så forsvinner trygden som dugg for solen uansett om det er uføretrygd eller AAP det heter...

Skrevet

Hva jeg har lyst til selv vet jeg ikke. Egentlig skulle jeg ønske at ordningen med tidsbegrenset ufør hadde fortsatt, så kunne jeg gått på det noen år til for så å vurdere om det er håp for meg.

Det er ikke hyggelig å få sånne beskjeder. Jeg husker jeg grein da jeg fikk innvilget uføre for det var ikke det jeg ville men akkurat da var jeg så sliten at jeg orket ikke å gjøre noen ting. Altfor sliten til å jobbe også.

Skrevet

Jeg har snakket ganske mye med både fastlege og behandler om dette. De er begge veldig klare på at uføretrygd er det rette. Og de sier begge veldig klart at det ikke trenger å være for alltid. Jeg vet jeg ikke er klar for arbeidsrettede tiltak, og det vil ta tid før jeg blir det, om jeg noen gang blir det. Men jeg fikk veldig følelsen av at alt håp er ute for meg.

Vil bare si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg, som deg var tidsbegrenset ufør og så for meg en vei tilbake til arbeidslivet med denne ordningen.

Så kom AAP og jeg var ikke der ennå at denne ytelsen var noe jeg konkret kunne klare å følge opp med tanke på kravene som stilles for å få denne ytelsen. Jeg gråt da legen anbefalte å søke om uførepensjon, jeg gråt under møtet med saksbehandler hos NAV og jeg gråt mengder den dagen brevet med "innvilget uførepensjon" fallt ned i postkassen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...