Gå til innhold

Lurer

Gjest Hva vet vel jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Hva vet vel jeg
Skrevet

Er det vanligv at psykisk syke mennesker er ambivalent??

Skrevet

Tror det er det. Mener det er et symptom på depresjon ihvertfall?

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Ambivalence

''Another relevant distinction is that whereas the psychoanalytic notion of 'ambivalence' sees it as engendered by all neurotic conflict, a person's everyday 'mixed feelings' may easily be based on a quite realistic assessment of the imperfect nature of the thing being considered.''

Skrevet

Jeg kan ofte være skikkelig ambivalent - særlig om jeg må avgjøre noe raskt.

Skrevet

Ja, det kan kanskje være ei typisk greie for enkelte typer psykisk lidelse at det er vanskelig å bestemme seg - man orker liksom ikke.

Like fullt er det nok av såkalte "friske" og "normale" mennesker som sliter med å ta valg, så jeg tror nok ikke man uten videre kan konkludere med at ambivalente mennesker har en psykisk lidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...