Gjest Hva vet vel jeg Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Er det vanligv at psykisk syke mennesker er ambivalent?? 0 Siter
Gjest winda Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Tror det er det. Mener det er et symptom på depresjon ihvertfall? 0 Siter
DOLemannen Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Ambivalence ''Another relevant distinction is that whereas the psychoanalytic notion of 'ambivalence' sees it as engendered by all neurotic conflict, a person's everyday 'mixed feelings' may easily be based on a quite realistic assessment of the imperfect nature of the thing being considered.'' 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 26. september 2010 Skrevet 26. september 2010 Jeg kan ofte være skikkelig ambivalent - særlig om jeg må avgjøre noe raskt. 0 Siter
lealaus Skrevet 27. september 2010 Skrevet 27. september 2010 Ja, det kan kanskje være ei typisk greie for enkelte typer psykisk lidelse at det er vanskelig å bestemme seg - man orker liksom ikke. Like fullt er det nok av såkalte "friske" og "normale" mennesker som sliter med å ta valg, så jeg tror nok ikke man uten videre kan konkludere med at ambivalente mennesker har en psykisk lidelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.