Gå til innhold

Litium og oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i en periode og kaster opp endel innimellom. Er det noe jeg trenger å tenke på i forhold til litium? Jeg har antageligvis kastet opp medisinen både i går og idag.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er farligere med for høy enn for lav litium.

Derfor må en ta mer hensyn til at du kan ha væskebalansen ute av lage enn at du kaster opp litium. Reduser den daglige dosen med en tablett.

Skrevet

Det er farligere med for høy enn for lav litium.

Derfor må en ta mer hensyn til at du kan ha væskebalansen ute av lage enn at du kaster opp litium. Reduser den daglige dosen med en tablett.

Takk, skal gjøre det. Tror jeg må ta en tur til en lege snart også, har gått sånn i over 4 uker nå. Liker ikke å bry leger unødvendig, men dette er ikke helt normalt, tror jeg. Hvor lenge skal man liksom vente på at man skal bli frisk? Har jo bare blitt verre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk, skal gjøre det. Tror jeg må ta en tur til en lege snart også, har gått sånn i over 4 uker nå. Liker ikke å bry leger unødvendig, men dette er ikke helt normalt, tror jeg. Hvor lenge skal man liksom vente på at man skal bli frisk? Har jo bare blitt verre.

Med din tilleggsproblematikk skal en ikke vente mer enn 3-4 dager.

Skrevet

Med din tilleggsproblematikk skal en ikke vente mer enn 3-4 dager.

Neivel, skal ringe imorgen. Har mistet stemmen også jo, så må visst få noen til å snakke for meg :-/. Ser ut som alt er på skakke for tiden. Skal ta tak i dette nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...