Gå til innhold

har du lest en bra krimbok i det siste?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

''Og de få gangene hun ikke spiser på Rosie`s eller hos Henry består middagen gjerne av en brødskive med peanøttsmør.''

Peanøttsmør med sure agurker på, om jeg må be :-)

Det verste er at jeg bare måtte prøve det selv - men det var ikke spesielt godt ;-)

Selv om jeg aldri så mye liker Kinsey, så tør jeg ikke våge meg på peanøttsmør med sure agurker *grøsser litt* Jeg spiser det meste, men sylteagurk klarer jeg ikke, så jeg grøsser litt mens jeg leser om akkurat de måltidene hennes også. ;o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

18

• morsan

9

• Katt-ja

7

• ShitDiddelyDo

7

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285739825' post='4443963]

Selv om jeg aldri så mye liker Kinsey, så tør jeg ikke våge meg på peanøttsmør med sure agurker *grøsser litt* Jeg spiser det meste, men sylteagurk klarer jeg ikke, så jeg grøsser litt mens jeg leser om akkurat de måltidene hennes også. ;o)

Jeg liker både sylteagurker og peanøttsmør, men har aldri følt meg fristet til å kombinere! :-)

Skrevet

Si i fra om du leser dem da, om du kan anbefale dem! Jeg har særdeles dårlig tilgang på norsk litteratur for tiden, og svært begrenset med engelsk, så neste gang jeg kommer til Norge skal jeg sikkert hamstre noen bøker :D

Det skal jeg gjøre, men jeg har en ganske lang liste over bøker jeg skal lese først, så det kan ta litt tid.

I morgen kveld har jeg date med badekaret og Sukkerdøden av Unni Lindell. *glede seg*

Caloni Makaroni
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285770434' post='4444244]

Det skal jeg gjøre, men jeg har en ganske lang liste over bøker jeg skal lese først, så det kan ta litt tid.

I morgen kveld har jeg date med badekaret og Sukkerdøden av Unni Lindell. *glede seg*

ooo, høres deilig ut. Nå leser jeg Red Dahlia. Det er fiksjon, om en sak hvor noen blir drept akkurat på samme måte som Black Dahlia (et drap i USA for noen titalls år siden), og copycat'en leker katt og mus med politiet akkurat som den virkelige morderen gjorde den gangen. Kjempespennende!

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg glemte å nevne min nye favorittforfatter Carin Gerhardsen. Har lest Pepperkakehuset og Tampen brenner, og gleder meg til nr. 3 som jeg har kjøpt, men ikke lest.

Jeg sier som forlaget: Liker du Liza Marklund, liker du Carin Gerhardsen.

Det ser ut til at jeg foretrekker svenske krimforfattere.

Camilla Läckberg er jo i en klasse for seg.

Carin Gerhardsen er bra! Jeg leste en anmeldelse hvor det ble påstått at hun skrev Läckberg ned i støvlene. Svenskene forstår deg på dette med krim :)

Skrevet

''Kinsey er ikke mye glamorøs. Hun har kun en kjole, om jeg husker rett, og går nesten alltid i slitte joggesko?''

Kinsey er min helt, og jeg ønsker meg en kjole maken til hennes. Den krøller ikke selv om den ligger tullet sammen i en liten veske, den passer til alle anledninger. Jeg har tatt meg i å lete etter den i butikken ;-)

''Den krøller ikke selv om den ligger tullet sammen i en liten veske, den passer til alle anledninger. Jeg har tatt meg i å lete etter den i butikken ''

Riktig. Og hun har den vel ofte liggende i bobla, mener jeg å huske. Sånn i tilfelle hun får bruk for den.

Og jeg kunne også tenke meg en sånn kjole, den kan jo forvandles gjennom ulikt tilbehør.

En svart høyhalset genser har hun også. Greit å ha så god plass i klesskapet. Stanga knekker snart i mitt.

Skrevet

Carin Gerhardsen er bra! Jeg leste en anmeldelse hvor det ble påstått at hun skrev Läckberg ned i støvlene. Svenskene forstår deg på dette med krim :)

Ja, svenskene er i krimtoppen, men jeg er ikke enig i at Gerhardsen overgår Läckberg. Det gjør ikke Marklund heller.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285739669' post='4443960]

En svart kjole og spiser ofte McEgg til froksost, inntas i bilen. Klipper håret sitt foran speilet på badet i annekset.

Henry kokkelerer, men noen ganger er de borte til den halvgalne utenlandske dama som har restaurant. Å, jeg liker de bøkene!

80-tallet, skrivemaskiner og en telefonsvarer, ikke noe tekniske under, enkelt og greitt.

Hva skal vi finne på når hun har skrevet seg gjennom alfabetet, tro? Jeg vil ikke at noe som helst skal ta slutt, og det er så fælt å komme til siste side i ei god bok.

Skrevet

Hva skal vi finne på når hun har skrevet seg gjennom alfabetet, tro? Jeg vil ikke at noe som helst skal ta slutt, og det er så fælt å komme til siste side i ei god bok.

''Hva skal vi finne på når hun har skrevet seg gjennom alfabetet, tro? Jeg vil ikke at noe som helst skal ta slutt, og det er så fælt å komme til siste side i ei god bok.''

Nei, si det! Jeg er akkurat som deg - og har i min tid kost meg med lange serier som Forsyte-sagaen og Jalna-bøkene... Elsker å vite at det er leeenge til slutten.

Forresten leser jeg Kinsey-bøkene om igjen, tror jeg er på tredje runden :-)

Skrevet

Jeg vil ikke tenke på det!

Jeg hater også slutten når noe er bra.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1285779924' post='4444319]

Jeg vil ikke tenke på det!

Jeg hater også slutten når noe er bra.

Jeg har vært inne på i det minste å tipse henne om Æ, Ø og Å... ;-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, svenskene er i krimtoppen, men jeg er ikke enig i at Gerhardsen overgår Läckberg. Det gjør ikke Marklund heller.

Jeg må lese mer av Gerhardsen før jeg kan uttale meg, tror jeg. Har bare lest Pepperkakehuset. Liza Marklund er grei nok (såpass bra at jeg har lest hele Annika Bengtson-serien), men Läckberg skriver bedre, synes jeg. Mer spennende plot.

Har du lest bøker av Harlan Coben? Jeg har lest rundt fire av dem, og de har vært kjempebra så langt!

Skrevet

...og så har vi bla delta, gamma, epsilon, sigma, phi. psi og omega fra det greske alfabetet, thorn fra det islandske,"dobbelt-s'en" fra det tyske alfabetet, og så kunne hun sikkert klint til med svenskenes egne ö og ä også;-)

"there's no end to the possibilities*

(og enda har vi ikke engang vurdert kinesisk!!)

Skrevet

''Den krøller ikke selv om den ligger tullet sammen i en liten veske, den passer til alle anledninger. Jeg har tatt meg i å lete etter den i butikken ''

Riktig. Og hun har den vel ofte liggende i bobla, mener jeg å huske. Sånn i tilfelle hun får bruk for den.

Og jeg kunne også tenke meg en sånn kjole, den kan jo forvandles gjennom ulikt tilbehør.

En svart høyhalset genser har hun også. Greit å ha så god plass i klesskapet. Stanga knekker snart i mitt.

''Og hun har den vel ofte liggende i bobla''

...hadde... ;-)

Skrevet

''Og hun har den vel ofte liggende i bobla''

...hadde... ;-)

Har hun skiftet bil?

Skrevet

Jeg må lese mer av Gerhardsen før jeg kan uttale meg, tror jeg. Har bare lest Pepperkakehuset. Liza Marklund er grei nok (såpass bra at jeg har lest hele Annika Bengtson-serien), men Läckberg skriver bedre, synes jeg. Mer spennende plot.

Har du lest bøker av Harlan Coben? Jeg har lest rundt fire av dem, og de har vært kjempebra så langt!

''Har du lest bøker av Harlan Coben? ''

Nei, men takk for tipset.

Skrevet

Har hun skiftet bil?

Ja, i de siste bøkene har det vært en annen bil... Tror bobla ble knust.

Skrevet

Har hun skiftet bil?

Ja, den ble ødelagt av han som hadde gravd ned en bil med en dame inni ca 30-40 år tidligere...

Skrevet

Leste en god krimbok som handlet om en dame som ble satt i fengsel beskyldt for drapet på mannen sin. Boken handler om hva hun gjør når hun kommer ut av fengslet.

Skrevet

Ah, ikke dumt! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...