Gå til innhold

Binde seg til andre mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å binde dere til andre mennesker? Er det et vanlig problem blant "psyke" å ha problemer med det, eller kan problemet like fullt være der om man er psykisk frisk?

Jeg har i alle fall problemer med dette, men syns likevel livet mitt er veldig tomt...

Kontakten med andre mennesker er saklig (altså ikke _personlig_) og overfladisk...

Men jeg er veldig ambivalent i forhold til hva andre mener om meg, så det er vanskelig å "komme videre" i den sosiale prosessen. Jeg har jo dette problemet med at jeg tenker/opplever at andre hele tiden baktaler meg, og jeg "oversetter" også ting som blir sagt slik at jeg føler det kanskje gjelder meg. Jeg blir veldig usikker på hva andre mener om meg. Jeg er relativt frisk fra sykdommen, men på det personlige plan er jeg et kaos.

Det er vel ikke annet å gjøre enn å fortsette å satse på å være sosial, og se om jeg på sikt kan bli bedre.

Eller ville dere anbefale terapi? Eneste terapien jeg får er jo kjemisk - det er jo slik psykiatrien behandler kronikere...

Skrevet

tror dette handler om selvfølelse jeg. Så du bør vel jobbe med å øke denne...

Skrevet

tror dette handler om selvfølelse jeg. Så du bør vel jobbe med å øke denne...

Ja, kanskje... det kan man jo gjøre med sosial trening, men også med terapi...

Skrevet

Ja, kanskje... det kan man jo gjøre med sosial trening, men også med terapi...

eller med en treningsøkt for sjelen hver kveld hjemme... Finns bøker som gir gode råd om hvordan jobbe med selvfølelse. Feks bøker skrevet av Mia Törnblom. men hvor lang tid det tar å bygge opp en selvfølelse på denne måten aner jeg ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...