Gå til innhold

N.H.D.

Gjest apelsin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei N.H.D.

Jeg har lest på bokstavbarn om en som har skrevet at doseringen med adhd medisin skal doseres med 1,2 mg pr kilo.

Er det riktig eller er det feil?

Altså, kommer det også ann på hvilken benbyggning personen har?

Skrevet

Jeg glemte å spørre om er det riktig at når folk har angst, depresjon osv at de da kan bli hennvist til BUP fram til de er 23 år?

Altså barne, ungdomspsykiatrisk poliklinikk?

Jeg har lest det på en side på internett.

Hvis du ikke vet det, da kan du søke om det på internett.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slike tall er kun veiledende når det gjelder dosering.

Personer over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien. Det gjelder dog strengere krav til vurderingsfrist for personer opp til 23 år.

Skrevet

Slike tall er kun veiledende når det gjelder dosering.

Personer over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien. Det gjelder dog strengere krav til vurderingsfrist for personer opp til 23 år.

Hvilken krav hjelder da?

At det hemmer folk i vanlige aktiviteter eller at de ikke kommer til andre plasser?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilken krav hjelder da?

At det hemmer folk i vanlige aktiviteter eller at de ikke kommer til andre plasser?

Henvisninger skal være vurdert i løpet av maksimalt 30 virkedager. Ved mistanke om alvorlig eller livstruende sykdom skal det være en maksimumsfrist på 15 virkedager. For unge under 23 år er vurderingsfrist maksimalt 10 virkedager. Dersom pasienten innvilges rett til prioritert helsehjelp skal det settes en frist for start av helsehjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...