Gjest apelsin Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Hei N.H.D. Jeg har lest på bokstavbarn om en som har skrevet at doseringen med adhd medisin skal doseres med 1,2 mg pr kilo. Er det riktig eller er det feil? Altså, kommer det også ann på hvilken benbyggning personen har? 0 Siter
Gjest apelsin Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Jeg glemte å spørre om er det riktig at når folk har angst, depresjon osv at de da kan bli hennvist til BUP fram til de er 23 år? Altså barne, ungdomspsykiatrisk poliklinikk? Jeg har lest det på en side på internett. Hvis du ikke vet det, da kan du søke om det på internett. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Slike tall er kun veiledende når det gjelder dosering. Personer over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien. Det gjelder dog strengere krav til vurderingsfrist for personer opp til 23 år. 0 Siter
Gjest apelsin Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Slike tall er kun veiledende når det gjelder dosering. Personer over 18 år skal gå i voksenpsykiatrien. Det gjelder dog strengere krav til vurderingsfrist for personer opp til 23 år. Hvilken krav hjelder da? At det hemmer folk i vanlige aktiviteter eller at de ikke kommer til andre plasser? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. september 2010 Skrevet 28. september 2010 Hvilken krav hjelder da? At det hemmer folk i vanlige aktiviteter eller at de ikke kommer til andre plasser? Henvisninger skal være vurdert i løpet av maksimalt 30 virkedager. Ved mistanke om alvorlig eller livstruende sykdom skal det være en maksimumsfrist på 15 virkedager. For unge under 23 år er vurderingsfrist maksimalt 10 virkedager. Dersom pasienten innvilges rett til prioritert helsehjelp skal det settes en frist for start av helsehjelp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.