Gå til innhold

Innsatt første gang som 14 år ved oslo kretsfengsel....Det er 30 år siden.!

Anbefalte innlegg

Mannenjeg snakker om,er min samboer.Jeg var så utrolig heldig å treffe denne mannen for snart 3 år siden. Når jeg møtte han fikk jeg en enorm følelse av trygghet.Akkurat som det ikke var en ting i verden som kunne bevege han. -Etterhvert som jeg har blitt kjent med han,vet jeg han har gått i hele sitt voksne liv fullstendig rotløs! Som ung gutt var han så full av energi og forvirring,og inget sted å gjøre av det! -Da begynte en lang rekke med pøbelstreker og div. handlinger som ikke er " helt " normalt i den alderen. Som 14 år satt hani varetekt i to uker ved oslo kretsfengsel,eller botsen som det så fint heter. !!??? Og ingen alarm gikk verken her eller der?! Foreldre var bekymret selvfølgelig.! Men i en alder av 14 år, konfirmant altså...Begynte livet til min hjertevenn som en outsider,rebell, og i manges øyne sikkert, en forbanna kødd! -Etterhvert som årene har gått,har den ene kriminelle handlingen tatt den andre.... Alt fra stjeling av biler til narkotika. Det har etterhvert blitt sonet 13 dommer,og ett par av dem så isolert at det har hatt stor påvirkning på Min samboers sosiale evne og evnen til å filtrere seg inn i samfunnet igjen som "normal" tørr han nesten ikke tenke han har engang! - Vel,dette er meget kort fortalt livet hans,og pr i dag er han frisk og fin,og fitt for fight...Og snart løslatt fra Halden fengsel. -Han er sliten av det gamle livet,Han begynner å se at tiden igjen her i verden er ikke lang.! -Hans lege nektet han utreding av AD/HD fordi han mente det ikke var tilfelle at han hadde!-Ble avist UTEN utredning. I Halden fengsel er de nøye og flinke med Psychologi og menneskeverd og de mener han bør utredes på flere plan etter at de har hørt hans historie... Det jeg da lurer på, og selvfølgelig min samboer..., Hvordan går man frem i søk om ung uføre? Er det spesielle instanser eller personer man selv må ta kontakt med? Er det lover og regler på dette som evt kan mailes til oss? Det er veldig viktig for min kjære og følge opp dette med en gang han kommer hjem,og det er kanskje nå til Lørdag om han får 2/3 deler... Har du mulighet til å hjelpe han med veien fremover? Hver så snill og hør mitt ønske og ta min kjære på alvor.. for en gangs skyld... På forhånd takker jeg for din/deres tid og håper på ett positivt og velfylt svar... Med vennlig Hilsen Medfølene Samboer..

Fortsetter under...

Gjest liker ikke machomenn

Stakkars deg. Kom deg bort fra ham og hans like. Slike menn er ikke gode i hue....

På et eller annet tidspunkt blir han/dem farlige. De er ikke til å stole på.

Gjest Think twice

Han må gå veien via fastlegen for utredning, og det er sikkert på sin plass å ta kontakt med NAV også. For å få ung ufør må han være ute av stand til å ha jobb, men det vet han kanskje ennå ikke?

Er du sikker på at dette er en mann du ønsker å satse på? Jeg synes det høres veldig lite - eh - stabilt ut. Tenkt deg nøye om.

Stakkars deg. Kom deg bort fra ham og hans like. Slike menn er ikke gode i hue....

På et eller annet tidspunkt blir han/dem farlige. De er ikke til å stole på.

Hei! Full respek tfor deg og ditt syn på såkaldte "machomenn"..

Men nå har det seg sånn at min" machomann" er grunnen til at jeg er i live i dag. Hadde ikke jeg truffet denne "machomannen" , Hadde ikke jeg sittet her rusfri idag. Jeg ville ikke hatt ambisjoner om min fremtid. Jeg hadde ikke snart begynt å jobbe igjen,og jeg hadde sannelig ikke begynt å kjenne hva det vil si å være glad i meg selv.

Du har ikke sansen for "Machomenn",og det er helt greit!

-Det er godt å høre at noen andre har det bra oxo.... Det eneste jeg vil si til slutt:

Det skulle en machomann til for å redde mitt liv,og jeg vil vie livet mitt på å hjelpe min " machomann" inn i sin/vår trygge rolige pansjonisttilværelse...

Hei! Full respek tfor deg og ditt syn på såkaldte "machomenn"..

Men nå har det seg sånn at min" machomann" er grunnen til at jeg er i live i dag. Hadde ikke jeg truffet denne "machomannen" , Hadde ikke jeg sittet her rusfri idag. Jeg ville ikke hatt ambisjoner om min fremtid. Jeg hadde ikke snart begynt å jobbe igjen,og jeg hadde sannelig ikke begynt å kjenne hva det vil si å være glad i meg selv.

Du har ikke sansen for "Machomenn",og det er helt greit!

-Det er godt å høre at noen andre har det bra oxo.... Det eneste jeg vil si til slutt:

Det skulle en machomann til for å redde mitt liv,og jeg vil vie livet mitt på å hjelpe min " machomann" inn i sin/vår trygge rolige pansjonisttilværelse...

Kanskje han kan få det som stillingstittel i telefonkatalogen: "Pensjonert Machomann"! ;-)

Med vennlig hilsen

Kanskje han kan få det som stillingstittel i telefonkatalogen: "Pensjonert Machomann"! ;-)

Med vennlig hilsen

...? Ser ikke helt humoren her jeg da...Sørgelig.! -Men uansetttakk for svar... Lykke til videre med deg og ditt!

Annonse

...? Ser ikke helt humoren her jeg da...Sørgelig.! -Men uansetttakk for svar... Lykke til videre med deg og ditt!

Poenget var at du snakket om machomenn og pensjonister i samme innlegg, og jeg synes det kunne vært en morsom og uvanlig yrkestittel! :-)

Ikke noe "slemt".

Med vennlig hilsen

Han må gå veien via fastlegen for utredning, og det er sikkert på sin plass å ta kontakt med NAV også. For å få ung ufør må han være ute av stand til å ha jobb, men det vet han kanskje ennå ikke?

Er du sikker på at dette er en mann du ønsker å satse på? Jeg synes det høres veldig lite - eh - stabilt ut. Tenkt deg nøye om.

Jeg har funnet mannen min... Og jeg er utrolig stolt av at han vil dele sitt liv med meg..;) -Hjertet mitt er sikker.... Takk;)

Advokat Thomas Myran

Hei!

Hvis det er 30 år siden han var 14, så er han 44 år i dag. Kravet for å få ung ufør er at han har en klart dokumentert alvorlig sykdom, og denne må være dokumentert FØR fyllte 26 år, samt at han må ha søkt uførepensjon FØR han selv fyller 36.

Slik du forklarer dette, så er han utenfor begge disse to grensene, som er aboslutte - dvs at de kan ikke vikes i fra.

Han kan gjerne søke om uførepensjon ved på ta kontkt med sitt lokale NAV kontor, men han vil aldri kunne få ung ufør beregning.

Thomas Myran

Advokat

Hei!

Hvis det er 30 år siden han var 14, så er han 44 år i dag. Kravet for å få ung ufør er at han har en klart dokumentert alvorlig sykdom, og denne må være dokumentert FØR fyllte 26 år, samt at han må ha søkt uførepensjon FØR han selv fyller 36.

Slik du forklarer dette, så er han utenfor begge disse to grensene, som er aboslutte - dvs at de kan ikke vikes i fra.

Han kan gjerne søke om uførepensjon ved på ta kontkt med sitt lokale NAV kontor, men han vil aldri kunne få ung ufør beregning.

Thomas Myran

Advokat

Takk som tok deg tid til å svare.. Med vennlig hilsen samboer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...