Gå til innhold

Sovemedisin og legevakta

Anbefalte innlegg

Jeg er søvnløs. To netter uten søvn. Kan jeg dra til legevakten og få litt vallergan/truxal elns? Har ingenting. Er selvsagt ingen _krise_, men det er veldig ubehagelig, og meningsløst, med tanke på at de på legevakten sikkert ikke har andre besøkende nå uansett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353892-sovemedisin-og-legevakta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen legevaktsak. Legevakta er ikke en kiosk.

Igrunn har jeg sover nesten ingenting siden jeg drakk relativt mye alkohol lørdags kveld. Før dette hadde jeg bra søvn. Mistenker at det har noe med det å gjøre. Kanskje det hjelper å ta en øl? Eller et glass brennevin? Bare en liten "dose", altså...

Prøv å få sove av deg selv i natt, og så kan du kontakte fastlegen i morgen og be om ny resept.

Er nok det jeg får gjøre, selv om jeg vet jeg ikke får noe søvn i natt... på en annen side har jeg heller ikke lyst på de ekle sovemedisinene... men jaja, skal ikke klage dere mer med dette.

Annonse

Er nok det jeg får gjøre, selv om jeg vet jeg ikke får noe søvn i natt... på en annen side har jeg heller ikke lyst på de ekle sovemedisinene... men jaja, skal ikke klage dere mer med dette.

Legg deg i senga og hør på radio eller lignende. Kanskje får du litt søvn, og hvis ikke så får du i alle fall litt hvile.

Om du synes smaken på sovemedsin er så fryktelig at du heller holder deg unna tenker jeg at behovet ikke er så altfor stort :P

Om du synes smaken på sovemedsin er så fryktelig at du heller holder deg unna tenker jeg at behovet ikke er så altfor stort :P

Er ikke smaken jeg mener...

Blir jo gående rundt som en zombie resten av dagen, liksom, vet ikke helt om du har forsøkt, jeg?

Ja, får det. La meg i 6-tiden og lå til 8, men det var nyttesløst. Skal prøve igjen om litt.

Ta et glass varm melk med honning om du har.

Ta et varmt bad, evt dusj før du legger deg.

Ikke drikke kaffe, te eller alkohol.

Prøv å roe ned mest mulig før du hopper i "loppekassa".

Ring legen din i morgen og spør om å få noe å sove på for ei stund. Lykke til :-)

Ring legen din i morgen og spør om å få noe å sove på for ei stund. Lykke til :-)

Jo, takk for rådene. =) Har ikke honning, men... tar nok en dusj.

Annonse

Er ikke smaken jeg mener...

Blir jo gående rundt som en zombie resten av dagen, liksom, vet ikke helt om du har forsøkt, jeg?

Joda, jeg har forsøkt litt i perioder, og om man virkelig trenger det er ikke bivirkningene av så stor betydning.

Forøvrig har jeg ikke særlig bivirkning av mindre doser.

Joda, jeg har forsøkt litt i perioder, og om man virkelig trenger det er ikke bivirkningene av så stor betydning.

Forøvrig har jeg ikke særlig bivirkning av mindre doser.

Nei nei, det er vel bare et luksusbehov for min del... men... kommer an på type medisin, da. vallergan/truxal som jeg snakket om gjør meg veldig slapp på dagtid.

Leste et eller annet sted at du kom deg til legen i dag. Synes du har vært litt i overkant utholdende denne gangen...*s*

God bedring:-)

Leste et eller annet sted at du kom deg til legen i dag. Synes du har vært litt i overkant utholdende denne gangen...*s*

God bedring:-)

Takk for det :-). Jeg har så mye sykdom rundt meg at jeg har bare ikke tid til å være syk. Nå sier det seg nesten selv. Jeg greier ikke å gjøre så mye før jeg er så tungpustet at jeg må sette meg. Håper den kuren jeg fikk virker fort. Takk for omtanken :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...