Gå til innhold

Knuse Vallergan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter med søvn, og står på Vallergan som jeg tar av og til for å få en god natts søvn. Problemet er at disse henger i omtrent et døgn. Tankevirksomheten fungerer mao heller dårlig den påfølgende dag. Det jeg lurer på er: Om jeg knuser tabletten vil den da gå fortere ut av kroppen, slik at mitt funksjonsnivå dagen etter inntak blir litt bedre?

Skrevet

Nei, da må du heller redusere dosen.

Hei! Takk for svar. Men jeg tar bare 1 tablett à 10 mg. Finnes det noe mindre?

Skrevet

Hei! Takk for svar. Men jeg tar bare 1 tablett à 10 mg. Finnes det noe mindre?

Nei, men du kan du dele tabletten og se hvordan det fungerer med halve dosen? Vallergan finnes som mikstur også, da er det lettere å justere dosen etter behov (innenfor rammer satt av legen, selvsagt).

Skrevet

Nei, men du kan du dele tabletten og se hvordan det fungerer med halve dosen? Vallergan finnes som mikstur også, da er det lettere å justere dosen etter behov (innenfor rammer satt av legen, selvsagt).

Tabletten er ikke delbar tror jeg, men kan vel dele den med en kniv sikkert. Ellers har jek ikke tenkt på at det finnes flytende. Det er kanskje en idè å be legen om det istedet kanskje :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Vallergan har ikke delestrek og er så liten at du skal jobbe bra med å få delt den akkurat i to (husk at tabletter uten delestrek ikke er ment for å deles, og man har ingen garanti for at to tilsynelatende identiske halvdeler inneholder samme mengde virkestoff).

Min erfaring er at hangover etter Vallergan gir seg etter å ha brukt det fast en stund. Om jeg tar det nå, når jeg ikke har tatt det på lange tider, så er jeg helt ikke-fungerende dagen etter.

Kan legen gi deg noe annet? Må det absolutt være Vallergan? Phenergan er også et antihistamin av den gamle typen, og jeg har hørt at enkelte opplever mindre hangover av dette preparatet. Det finnes jo også ulike typer innsovningstabletter, med langt kortere vikningstid, og dermed mindre risiko for hangover.

Som filiokus sier finnes Vallergan som mikstur, men om hangoveren din er så uttalt på 10 mg skal det vel mye til for at du skal kunne klare å justere deg ned i en dose som både får deg til å sovne, -og- gjør deg opplagt dagen derpå.

Onsdag1365380628
Skrevet

Min erfaring er at den fryktelige hangoveren man får av vallergan blir mindre ved regelmessig bruk. 10 mg er en liten dose og jeg tror ikke du oppnår noe av å dele den i to. Siden du bare bruker den avogtil kommer du kanskje ikke dithen at kroppen venner seg til preparatet, og dermed får du hangover hver gang. Du kan kanskje spørre legen om det er noe annet du kan få? Hvis det er sporadisk søvnvansker ville jeg tro vanlige innsovningstabletter skulle være bedre. De får man ikke hangover av og er raskere ute av kroppen.

Gjest forslag rundt det
Skrevet

Tabletten er ikke delbar tror jeg, men kan vel dele den med en kniv sikkert. Ellers har jek ikke tenkt på at det finnes flytende. Det er kanskje en idè å be legen om det istedet kanskje :)

Du må ta den tidlig på kveld, kanskje så tidlig som i åttetiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...